Senaste nytt

Champagne ersätts av mousserande på Business Class intra-Europa?

Tycker du att det är fel att SAS byter Champagne mot mousserande vin i Business?

• Ja, det är fel. Det ska vara Champagne

Votes: 152 84,0%
  • Nej, det är OK med mousserande vin.

Votes: 29 16,0%

• Total voters
    181
Maten var också ingen höjdare, smören serverades fryst och alla tallrikar hade plast kvar på...

Att smöret är fryst tycker jag har blivit standard numera. Jag brukar skära upp brödbiten och lägga in hela paketet en stund. Då brödet brukar vara varmt så blir smöret snart bredbart.

Att smöret är fryst tycker jag har blivit standard numera. Jag brukar skära upp brödbiten och lägga in hela paketet en stund. Då brödet brukar vara varmt så blir smöret snart bredbart.

Det är för mig en gåta att de inte gör ett margarin med mycket högre halt olja, så att det är mjukt även när det är kallt. Problemet med hårt smör är ju något som man brukar få på restauranter också. I alla fall de som inte har några ambitioner om stjärnor och gafflar.

Jag måste bara säga att Louis Perdrier är nog så gott som Nicolas Feiullatte, lite annan karaktär men gott ändå, imagemässigt så är Champagne ju alltid Champagne, men vad smaken beträffar så helt OK.

Mvh
/NotRyan

I augusti kunde man köpa Pommery i ekonomiklass.
Nu när jag åkte till Island i förra veckan, så var det Cava för 75 kronor, Codorníu. Standardbuteljeringen (grön etikett), tror jag.
Rätt ok, men får jag välja så tar jag den med vit etikett som heter Ana de Codorníu...

Har tyvärr ingen koll på vad som serverades framför skynket (som inte fanns) på de flygningarna.

Det är väl denna som serveras numera, tycker den är för sötsliskig...

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    106,7 KB · Visningar: 288
Smaken är som baken.... Jag tycker att den upplevs betydligt sötare än NF och den saknar definitivt den "brödiga" doft som champagner har. Sedan tycker jag att det var ett bra sätt för SAS att differentiera sig från många andra flygbolag (intra-europa) genom erbjuda äkta champagne, men visst kostnaden är nog 3 - 4 gånger högre per flaska för en champagne än för detta vin.

Att SAS gör detta för att spara pengar är ju inget tvivel om. Sedan är det ju riktigt synd att SAS försämrat sin business class produkt..både på longhaul och intra Europa. Det som däremot inte skett någon skillnad är prissättningen. Lite lustigt är att jag löst en biljett via Swiss från Barcelona till Stockholm via Geneve. Det var billigare för mig att boka Barcelona-Geneve-Stockholm med Swiss än vad SAS skulle ha mellan Geneve och Stockholm. Och då flyger jag sista sträckan med just SAS. Jag antar väl dock att det handlar om att det är en större efterfråga mellan Geneve och Stockholm än vad det är mellan Barcelona och Stockholm via Geneve.

Last edited:
Toppen