Senaste nytt

Champagne ersätts av mousserande på Business Class intra-Europa?

Tycker du att det är fel att SAS byter Champagne mot mousserande vin i Business?

• Ja, det är fel. Det ska vara Champagne

Votes: 152 84,0%
  • Nej, det är OK med mousserande vin.

Votes: 29 16,0%

• Total voters
    181
Bra! Bara att rösta! Det är det populäraste inlägger nu. Tror ni att de lyssnar? Eller blir det som på en kinesisk omröstning?

Fick uppleva eländet på SK995 CPH - PEK inatt. Satt på 14B och fick en närmast chockartad upplevelse när de ställer fram mousserande vin. Otroligt dålig kvalitet! Håller med om att det finns bra mousserande som nästan kan mäta sig med Chsmpagne, dett var dock inte ett sådant exemplar. Fick till svar av pursern när jag påpekade problemet att jag skulle skriva brev till SAS o klaga sen gick han utan att en tänka tanken att fråga om jag vill ha nånting annat ......

Därtill liknade Scandinavian Loungen i CPH mer ett Zoo än en guldlounge i vanlig ordning i samband med kvällsavgångarna.

EBG de senaste 11 åren men nu får det snart vara nog! LH MM nästa och fullt fokus på att flyga LH istället för SK!

Finns det ingen möjlighet att få kontakt med någon från SAS, t ex. mat-dryckesanvarig. Det är ju inte direkt många som jublar över det faktum att champagnen försvinner helt ur eco extra och i business intra-europa.
Då kan man ju få en förklaring...

Last edited:
Tja, det värsta är att jag faktiskt heter Glenn Henrik Strömberg ...... -:) Kommer gärna på nästa BC-träff, var äger den rum? Pendlar just nu Sverige - USA/Kanada varannan vecka så behöver lite framförhållning.

Tja, det värsta är att jag faktiskt heter Glenn Henrik Strömberg ...... -:) Kommer gärna på nästa BC-träff, var äger den rum? Pendlar just nu Sverige - USA/Kanada varannan vecka så behöver lite framförhållning.

Tror inte att det är någon inplanerad ännu. Ägde nyss rum en i Stockholm iaf (som jag missade :(). De kommer nya träffar med jämna mellanrum, och datum och tid brukar meddelas i god tid .

N Feulliate ombord på både SK 515 Got-Lhr liksom SK 534 Lhr-Arn söndag. Så än är inte loppet kört ?!. Got hade tom gamla flaskdesignen ;)

Toppen