Senaste nytt

CES 2018 - Vi som åker dit och hur vi gör det.

Jag har prel-bokat Motel 6 på Tropicana, gångavstånd till strippen och monorail. Budgethotell så det förslår, men kommer att leta vidare in i det sista. Priset var 2200 SEK för 4 nätter (9-12 jan).
Kan tillägga att det blev SAS Agh-arn-lax-las och samma väg hem. Eko var dyrare än plus, så valet var enkelt. Virgin America flyger lax-las-lax. Kommer att stanna fyra nätter, sedan hem och packa om innan jag och frugan åker till Costa Rica.

Vet inte hur det varit tidigare år men de gånger jag varit där var man tvungen att 1) Registrera sig inom en tidsperiod, 2) Registrera sig via sitt företag. En vanlig privatperson kan inte glida in som på Dustinmässan i Globen utan att betala (typ 1400 USD vid dörren var det förra året om jag inte kommer ihåg galet).

Jo, precis, man måste ha någon koppling till "konsumentelektronikindustrin". Första åren jag åkte så behövde man ha med sig visitkort när man kom och hämtade sin namnskylt, men har för mig att man behövde få det godkänt online förra året. Det har dock alltid varit så att så länge man har registrerat sig innan ett visst datum så har det varit gratis.

På mitt visitkort står det "senior software engineer" och på min arbetsplats utvecklar vi kommunikationsutrustning, främst för professionellt bruk, och företaget har ordet Communication i företagsnamnet. Vad tror ni om mina chanser att få komma in på CES om jag lyckas övertala min chef att anmäla mig?

Fick svar inatt gällande registrering:

As for registering each person would need to register individually with the company they are employed for. Each person should provide a unique email address that they have access to so that we can verify their email and provide credentials that they are within the consumer technology industry. The cost of registration is depending on CTA membership, alumni status and where the individual is registering from as we do extend free registration to those registering from outside of the USA for a short period of time.

Nu finns det ju projektanställning i Sverige och individuella epostadresser går ju fort att skapa om det nu är någon som inte alls är i tech-industrin men ändå vill åka. Mellan 6 september och 1 december (tror jag det var) så är det gratis för international antendees.

Nu finns det ju projektanställning i Sverige och individuella epostadresser går ju fort att skapa om det nu är någon som inte alls är i tech-industrin men ändå vill åka.

Det är ju i den sitsen jag befinner mig, eftersom jag jobbar som lokförare.
Är absolut villig att bistå med eventuell motprestation, för att få bli inskriven som "representant" för ditt företag.
Eller hur menade du med projektanställning? ;)

Det är ju i den sitsen jag befinner mig, eftersom jag jobbar som lokförare.
Är absolut villig att bistå med eventuell motprestation, för att få bli inskriven som "representant" för ditt företag.
Eller hur menade du med projektanställning? ;)

Jag har ju ett AB inom it-säkerhet och kan säkert ordna något, inkl temporära email-adresser till min firma. Vi löser det när det drar ihop sig...i värsta fall får ni väl konsulta åt mig på plats i LV :) !

Precis detta kommer garanterat att lösa sig så nu letar vi galna awards att ta oss dit med. :)
Tyvärr är jag tråkig och kommer att åka direkt AGH-ARN-LAX-LAS med SAS. Dessutom på en betald biljett (måste ju få ihop nivån 2018 också :) ). Men jag följer såklart era galenskaper med stort intresse. Har dessutom lovat frugan att vi bränner poäng tillbammans!

För den som vill testa affärsklass med Air France sätter bolaget nu in tre direktturer mellan Paris och Las Vegas med 777-200ER. Åtminstone på hemvägen är kabinen BEST vilket innebär Air Frances nya kabin.

Air France during the month of January 2018 plans to operate Paris CDG – Las Vegas limited-time service, coinciding with the 2018 CES in Las Vegas. The Skyteam member plans to operate this route with 3-class 777-200ER, scheduled on 07JAN18, 08JAN18 and 12JAN18 only.

AF186 CDG1130 – 1400LAS 772 07JAN18
AF186 CDG1320 – 1550LAS 772 08JAN18 / 12JAN18

AF187 LAS1610 – 1150+1CDG 772 07JAN18
AF187 LAS1800 – 1340+1CDG 772 08JAN18 / 12JAN18

För den som vill testa affärsklass med Air France sätter bolaget nu in tre direktturer mellan Paris och Las Vegas med 777-200ER. Åtminstone på hemvägen är kabinen BEST vilket innebär Air Frances nya kabin.

Air France during the month of January 2018 plans to operate Paris CDG – Las Vegas limited-time service, coinciding with the 2018 CES in Las Vegas. The Skyteam member plans to operate this route with 3-class 777-200ER, scheduled on 07JAN18, 08JAN18 and 12JAN18 only.

AF186 CDG1130 – 1400LAS 772 07JAN18
AF186 CDG1320 – 1550LAS 772 08JAN18 / 12JAN18

AF187 LAS1610 – 1150+1CDG 772 07JAN18
AF187 LAS1800 – 1340+1CDG 772 08JAN18 / 12JAN18
58000kr t/r i business...

Toppen