Senaste nytt

CES 2018 - Vi som åker dit och hur vi gör det.

Tänkte bara säga att jag har bokat boende.
Det fick bli Tropicana 9-12 jan.
Nu är det ju inte Las Vegas flashigaste hotell, men det ger poäng och stays hos hhonors, var jämförelsevis prisvärt, ligger inte allt för långt från monorailen till mässområdet samt... ligger med utsikt över LAS :)

Någon annan som har bokat än?

Haha klickade först inte på länken och trodde det var det här du bokat. Var ju väldigt billigt men.... :)

upload_2017-6-12_11-3-4.png

Kan inte bestämma mig vart jag ska bo och som vanligt brukar jag ju dessutom bo på lite olika hotell så man kan prova på lite.
Jag har egentligen inget emot att byta hotell då allt ligger klart i väskan på rummet så det är bara en taxiresa bort, MEN, förra gången märkte jag att jag inte hade tid att byta hotell då det var så fullspecat schema på mässan så jag håller mig nog till ett den här gången. Många hotell är dessutom inte möjligt att boka om man inte tar minst 2 nätter och det här blir ju 3 nätter så.

Jag samlar ju inte till HHonors men kanske ska börja? Ping @jerixon om du har någon erfarenhet med hur värdet per poäng samt kampanjer ser ut med andra kedjor jämfört med Club Carlsson som jag tycker verkar ganska generösa (utan att ha något att jämföra med). Jag vill alltså inte spendera 10000kr på ett hotell som ger 1h gratis boende om någon annan erbjuder 24h gratis boende för samma spend.

Det närmaste hotellet i förhållande till den mest (för mig) intressanta mässahallen är Renaissance Las Vegas Hotel men ligger över budget. Bodde för 1/3 förra gången och det var 15 minuters promenad så det kan det ju vara värt. Första gången bodde jag på olika hotell på Strippen och det tog för mycket tid att ta sig till mässan när man bodde "på den sidan" så det kommer jag inte göra igen.

Rankar nog Club Carlson och radisso poäng ganska lika i min bok.
Båda lätta att få eftersom de ofta har kampanjer och oftast kostar Hlton hotell mindre eftersom Hilton också delar ut aningen mindre poäng per krona spenderat.
Svårt att säga vad man ska satsa på, jag bor inte supermycket på Hilton jämfört med Club Carlson där jag redan har 35 nätter för året, men min sista stay i Reykjavik för 3000kr/natt och med tripple points så plingar det ju till lite även på Hilton kontot.
Allt beror som jag alltid säger på vart du kan bo ofta och vart du vill nyttja dina poäng. För mig är Club Carlson bäst pga. det :)

Angående intjäning så beror ju det mesta på vilka kampanjer som finns just då, så svårt att säga nu.

Haha klickade först inte på länken och trodde det var det här du bokat. Var ju väldigt billigt men.... :)

Visa bifogad bild 65009

Kan inte bestämma mig vart jag ska bo och som vanligt brukar jag ju dessutom bo på lite olika hotell så man kan prova på lite.
Jag har egentligen inget emot att byta hotell då allt ligger klart i väskan på rummet så det är bara en taxiresa bort, MEN, förra gången märkte jag att jag inte hade tid att byta hotell då det var så fullspecat schema på mässan så jag håller mig nog till ett den här gången. Många hotell är dessutom inte möjligt att boka om man inte tar minst 2 nätter och det här blir ju 3 nätter så

Jag samlar ju inte till HHonors men kanske ska börja? Ping @jerixon om du har någon erfarenhet med hur värdet per poäng samt kampanjer ser ut med andra kedjor jämfört med Club Carlsson som jag tycker verkar ganska generösa (utan att ha något att jämföra med). Jag vill alltså inte spendera 10000kr på ett hotell som ger 1h gratis boende om någon annan erbjuder 24h gratis boende för samma spend.

Det närmaste hotellet i förhållande till den mest (för mig) intressanta mässahallen är Renaissance Las Vegas Hotel men ligger över budget. Bodde för 1/3 förra gången och det var 15 minuters promenad så det kan det ju vara värt. Första gången bodde jag på olika hotell på Strippen och det tog för mycket tid att ta sig till mässan när man bodde "på den sidan" så det kommer jag inte göra igen.

@Onelifetolive när landar du i LAX? Såg att du eventuellt kör bil mellan lax-las. Kan tänka mig att joina på den ifall det löser sig med biljetter in till CES för mig +1 så vi kommer iväg :).

Sitter och skissar på en rutt till CES nu. Om jag åker så kommer jag dock att komma fram lagom till sista dagen ungefär då anledningen till att jag åker inte är själva mässan utan en konferens som alltid hålls dagarna efter. Brukar dock passa på att komma en dag eller två tidigt så man hinner ta en sväng på mässgolvet. Billigare hotellnätter efter mässan också...

Tittar på två alternativa rutter. Ett som faktiskt tar mig hem igen också, samt ett lite mer extremt alternativ som använder alla 8 legs på att åka dit (dvs, enkelresa, färre poäng) så att man får köra FCS-detox med en enkelresa med norsken hem. :) Verkar dock vara lite svårt att hitta tillgänglighet på alternativ 2.

Sitter och skissar på en rutt till CES nu. Om jag åker så kommer jag dock att komma fram lagom till sista dagen ungefär då anledningen till att jag åker inte är själva mässan utan en konferens som alltid hålls dagarna efter. Brukar dock passa på att komma en dag eller två tidigt så man hinner ta en sväng på mässgolvet. Billigare hotellnätter efter mässan också...

Tittar på två alternativa rutter. Ett som faktiskt tar mig hem igen också, samt ett lite mer extremt alternativ som använder alla 8 legs på att åka dit (dvs, enkelresa, färre poäng) så att man får köra FCS-detox med en enkelresa med norsken hem. :) Verkar dock vara lite svårt att hitta tillgänglighet på alternativ 2.
Trodde aldrig jag skulle säga det men har också kollat på en 8-leg dit och DY hem men..... Nja blir nog något liknande som förra gången, dvs 4+4. Dock mer än gärna österut hela vägen runt. Har även funderat på att köra en cash business för att fylla på EB-kontot lite.

Vi får se!

@Onelifetolive när landar du i LAX? Såg att du eventuellt kör bil mellan lax-las. Kan tänka mig att joina på den ifall det löser sig med biljetter in till CES för mig +1 så vi kommer iväg :).

Jag är framme 15:50 den 9 januari om allt går som det ska.
Blir det så att jag kör så kan du/ni absolut åka med.
Har dock börjat snegla på att köpa en biljett med UA mellan LAX-LAS. I nuläget finns ingen annan award-möjlighet än att flyga LAX-SFO-LAS, men jag vill inte slösa på värdefulla legs, om det dyker upp någon rolig routing på hemvägen.

Har inte riktigt bestämt mig än.
Men som sagt, kör jag så är ni välkomna att åka med :)

Jag är framme 15:50 den 9 januari om allt går som det ska.
Blir det så att jag kör så kan du/ni absolut åka med.
Har dock börjat snegla på att köpa en biljett med UA mellan LAX-LAS. I nuläget finns ingen annan award-möjlighet än att flyga LAX-SFO-LAS, men jag vill inte slösa på värdefulla legs, om det dyker upp någon rolig routing på hemvägen.

Har inte riktigt bestämt mig än.
Men som sagt, kör jag så är ni välkomna att åka med :)
SFO-LAX eller egentligen det mesta till LAS gick inte att hitta awardplats på förens i sista minuten då jag knep en plats på United.

Dock är det så många avgångar/alternativ från LAX/SFO till LAS så om det behövdes är det nog där jag hade sparat in på ett award-leg och köpt en resa. Blir det försenat in till LAX/SFO så är det bara att ta en hyrbil på plats.
1607453381d0a3c46bc449e1f0a95638.jpg

Toppen