Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Vad kostade alla biljettter sammanlagt?

Först en liten summering av pengar och poäng nu när alla poäng har trillat in på Eurobonuskontot (sista flyg i fredags, sista poäng kom inatt).

Swiss C-klass t&r Peking kostade 12946 kr, bokningsklass P gav 100% av 5000+900*2 Eurobonus= 11800 poäng. Cirka 0,91 poäng per krona.

SAS, United och LH codeshare t &r i economy till Bogota bokad med Kilroy för 2675 inkl deras servicepaket (fråga mig inte varför jag la till det). Bokningsklass V gav 75% av milesen på United, tot 10500 plus 250 från SAS och 500 på LH = 11250 Eurobounuspoäng. Cirka 4,2 poäng/kr.

Nån expert får gärna förklara hur dom kan sälja biljetter för mindre än 8-10 000 kr mot normalpris till Bogota i en bokningsklass som ger 75%.

Avianca inrikes till Armenia kostade ca 600 kr t&r och gav 500+500=1000 poäng. Blev opup ena vägen men fick economyintjäning. Avianca ger minst 100% på bokningsklasserna som anges här:
EuroBonus partners - Avianca - SAS

Det här är rena fakta och jag kommenterar det mer om jag tycker att det är bra value eller inte i nästa inlägg.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Så...det halvsura i kråksången är att jag saknar lite poäng till guld eftersom att jag avrundat milesen lite fel samt räknat med 500 från SAS och 800 från LH. Ger ju dock bara anledning att flyga mer nån helg i augusti! Nån som har bra förslag? Försöker hitta ut från LPI lör morgon och hem sön kväll till/från nånstans i Europa. Måste ge min 1700 poäng och kosta under 3000 kr. Kanske torsdagskamanjen från SAS kan ge nått...

Nej då... Sydamerika och Colombia främst är ett av mina drömresemål. Till rätt pris så lär jag ta mig dit tids nog.
Men att Asien-hoppa och stanna i Vietnam med hotell för 1 kr per minst 6 nätter lockar. :cool:
Jag lär dock skicka ett PM till dig och be om tips om/när det drar iväg till Colombia. :rolleyes:

Vad är det för deal?
Låter ju för bra för att vara sann!

Till TS, riktigt trevlig läsning och fina bilder!

Folk fortsätter gilla inlägg i den här tråden, kul! Om ni undrar varför slutklämmen saknas så är det för att jag väntat på svar från Swiss ang mina synpunkter på specialmaten ombord på flygningarna med dom. Fick just detta mail. Är det inte väldigt rimlig ersättning? Jag är nöjd, hade inte räknat med kompensation alls.

cbdf6676c9b0d8aa949a17fe8ba8d36c.jpg

Folk fortsätter gilla inlägg i den här tråden, kul! Om ni undrar varför slutklämmen saknas så är det för att jag väntat på svar från Swiss ang mina synpunkter på specialmaten ombord på flygningarna med dom. Fick just detta mail. Är det inte väldigt rimlig ersättning? Jag är nöjd, hade inte räknat med kompensation alls.

cbdf6676c9b0d8aa949a17fe8ba8d36c.jpg
Tycker att det är rimligt du är väl dessutom kostexpert var maten du fick ombord värd vouchern? Have fun, bra klagat!

Vad är det för deal?
Låter ju för bra för att vara sann!

Till TS, riktigt trevlig läsning och fina bilder!

Jag sökte på Momondo efter hotell på ön Con Son i södra Vietnam.
Resultatet blev 6 nätter för 1 kr.
Eftersom det lät för bra för att vara sant sökte jag på Google efter hotellet samt företaget som sålde bokningen.
Efter flera bekräftade sökningar om internetföretaget samt pressmeddelande och tagit reda på att hotellet existerar så lade jag bokningen och även en bokning direkt till hotellet.
Bokningssidan drog 1 kr + några öre och eget mer.
Hotellet bad om en bekräftelse för bokningen från deras email och bokningen hos dom.
Hotellet heter Ahn Dao Hotel och landade på 3300 VND (ca 600 SEK) flr. 6.näter.

Toppen