Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

På tåget påväg hem. United på longhaul har blivit/är riktigt bra fram till frukosten, som var ett skämt iform av endast en torr crossiant. Väl i Munchen hade jag inget hellre än velat komma in i loungen....nu fick det bli köpefrukost och ingen dusch :(

Men men...nu är det bara att vänta på att EB-poängen ska trilla in. Nån mer än jag som har dille på att gå in i SAS-appen en gång i timmen och kolla om poängen kommit? :)

Hur många poäng har du ? och hur många poäng har du skrapat ihop på din härliga resa ?

• Gilla
Reactions: Gus
Såhär lite efter alla andra: Tack för kul läsning och bra rapportering!

Riktigt rolig läsning! Välkommen hem till Linköping :)
Tack, ska försöka mig på en summering av kostnader och poäng samt en sammanfattande jämförelse mellan SWISS i C-klass och United "där bak". Kan bli intressant läsning utifrån mina tankar. Ska bara överleva första jobbveckan, en förkylning och ett familjebröllop :)

Grymt kul läsning!
Jag blir sjukt pepp på att spara ihop ett par kronor och göra något liknande...
Den där Qatar/Cathay Pacific med en massa stopp på mellan 10-30 timmar i Asien och några veckor på en ö i Vietnam för 1 kr per vecka är sjukt lockande kust nu.

Välkommen hem!

Grymt kul läsning!
Jag blir sjukt pepp på att spara ihop ett par kronor och göra något liknande...
Den där Qatar/Cathay Pacific med en massa stopp på mellan 10-30 timmar i Asien och några veckor på en ö i Vietnam för 1 kr per vecka är sjukt lockande kust nu.

Välkommen hem!
Fel del av världen! Rekommenderar Sydamerika till alla :)

Sitter på tåget påväg mot Arlanda (1 klass, såklart bokat med SJ:s sommarkampanj) förväntansfull inför detta lite galna upplägg - en halvt milage run mot EBG - med början imorgon söndag och två veckor framåt.

SWISS i Business class (bokningsklass P till bra pris) till Beijing och raka motsatsen - SAS, UNITED och Lufthansa i ecenomy till Bogota samt Avianca till Armenia inom Colombia. Swiss bokad enligt regelboken. Bogota-delen bokad helt emot regelboken, codeshare och via resebyrå. Men för priset 2540 kr så får det gå som det går... Resorna först hittade mha flygresor.se:s bevakningstjänst. Inrikesresan med Avianca bokad med Google Flights.

Söndag 19 juli
Arlanda-Zurich LX1249 plats 2D
Zurich-Peking LX196 plats 11K

Onsdag 22 juli
Peking-Zurich LX197 plats 11K
Zurich-Arlanda LX1250 plats 2D

Torsdag 23 juli
Arlanda-Oslo SK483
Oslo-Newark UA39
Newark-Bogota UA1068

Måndag 27 juli
Bogota-Armenia AV9847 (PlusUpgrade budat)

Onsdag 29 juli
Armenia-Bogota AV9842

Torsdag 30 juli
Bogota-Houston UA1006
Houston-München UA104

Fredag 31 juli
München-Stockholm UA9158 (Lufthansa)

Tänkte rapportera om flyg, hotell och andra spännande aktiviteter längs vägen med inlägg här nedanför. Häng gärna på och kommentera! (Ska försöka styra bildstorlekarna så gott jag kan.)

Vad kostade alla biljettter sammanlagt?

Toppen