Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Me Gusta Avianca! Wow vilket bolag!

Kommer nog framstå som det här forumets främsta företrädare av dem, men:
- Ursnygg kabin
- Nya Airbusplan
- CC som ler och är jättesnygga i sina uniformer
- Stora sköna moderna säten med skärmar, musik & tv och USB-laddare på inrikes
- 30 min flygtid och ändå fikaservice till alla
- Billigt!
- Minst 500 EB på inrikes

Om SAS vore som Avianca, colombias national carrier, va stolta vi skulle vara!

Lite bilder från kvällens flight från Armenia till Bogota

59564f5665708fe52436412ea1da0f56.jpg

1-årig A319

267ea1f825bfdf284877883523f8c15b.jpg

Gott om plats

40550bb5b478cbdfc77f4663848c3b26.jpg

Snygg kabin och herrarnas gråa kostymer

015533fe282ecda325044d058a83e9da.jpg

Damernas röda uniformer. (Suddig bild för anonymitet)

Nu väntar jag på nattflyget till Houston.

Last edited:
Gällande specialmat i business på longhaul så har det i princip varit oätbart dom två ggr jag beställt det åt min sambo. Nu senast på United. Plus att det alltid funnits tillräckligt med alternativ utan kött som hon kan äta som håller mycket bättre kvalitet.

Letade efter sätt att dra tillbaka specialmats-beställningen online på hemresan HNL-EWR-DUB, men hittade inte så jag fick ringa. Löste sig hsh till slut.

Så nu vet vi att vi aldrig mer kommer beställa "special meal" när vi flyger business.

Gällande specialmat i business på longhaul så har det i princip varit oätbart dom två ggr jag beställt det åt min sambo. Nu senast på United. Plus att det alltid funnits tillräckligt med alternativ utan kött som hon kan äta som håller mycket bättre kvalitet.

Letade efter sätt att dra tillbaka specialmats-beställningen online på hemresan HNL-EWR-DUB, men hittade inte så jag fick ringa. Löste sig hsh till slut.

Så nu vet vi att vi aldrig mer kommer beställa "special meal" när vi flyger business.
Precis så tänker jag med. Man får stoppa ner en reserv-macka i väskan och äta i värsta fall.

Sådär då, framme i Houston. Kontrollanten var inte alls intresserad, fick inte äns en fråga. Jag som stod i kön och övade tyst för mig själv på "yes sir, no sir". Lite tråkigt... :)

Iaf tog en Taxi till ett BW hotell här vid IAH och checkade in och käkade frukost. Nästa flyg går ju först kl 16 och sämre än United Club kan det ju inte bli... Lite krångel bara. Tillslut gav dom mig late check out. Mailade med dom för några månader sen om att jag ville sova här 6am-2pm. Jättekonstigt tyckte dom då och kunde inte garantera nånting. Måste ju ändå vara ganska vanligt här vid en av världens stora flygplatser att folk vill "dagsova"? Vad har ni för erfarenhet av flygplatshotell och annorlunda tider?

Uppgraderades också!

d506243916a3454fd9315fbc82c37c54.jpg

20518479a6399d11973c8d96bfc5acff.jpg

Frukost med bara engångartiklar, hur tänker dom?

Har två flygningar med United under förra veckan mellan Europa och Nordamerika i economy och måste säga att jag är väldigt nöjd med nya konceptet. Fri öl och vin under hela flygningen, 4 val av öl med en riktigt bra IPA, 4 val av varmrätt och glass till dessert.
Eller hur?! Ser fram emot en god IPA ombord ikväll.

Vad har ni för erfarenhet av flygplatshotell och annorlunda tider?

Min uppfattning är att de nog är mest vana vid det vid transitflygplatser, där man kommer från en tidszon och ska vidare till en helt annan. Sedan är det nog inte helt vanligt då heller.

Den vanligaste situationen jag har varit i är att man landar tidigt och vill checka in/byta om innan man åker till kund. Eftersom det alltid strulade att boka dagrum första dagen så har jag tagit för vana att bara bita i det sura äpplet och boka ett dygn extra.

Toppen