Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Förlåt att jag svarar - du brukar inte tycka om fakta.

Kaffe är inga som helst problem att ta med sig till USA. Däremot kan det hända att du åker på en secondary då det tydligen inte är helt ovanligt att man försöker maskera knark med kaffe.
Frågan var den som inte går att googla fram - om du själv har lyckats? Men den svarar du inte på.

*suck* Ja. Jag har fört in säkert 100kg kaffe i USA genom åren.

Tyvärr kan du nu googla fram detta svar, så du kommer väl inte att godta det.
Bra, då hade du ju svar! Du behöver nog bara bli bättre på att dela med dig av din stora erfarenhet på ett lite ödmjukare sätt så att vi andra kan ta till oss den. Inlägg som börjar med "du kommer ändå inte lyssna ... men" blir ju värdelösa.

Btw, forumet, om jag åker på en secondary så ska jag med glädje dela med mig av den erfarenheten. Nån som varit med om det och skrivit om det här förut? :)

• Gilla
Reactions: Gus
Btw, forumet, om jag åker på en secondary så ska jag med glädje dela med mig av den erfarenheten. Nån som varit med om det och skrivit om det här förut? :)

Ja, flera gånger. Ett bra tag sedan nu då.. Massor av frågor och inspektion av väskorna.

Jag har några rövarhistorier om svenska förstagångsresenärer där mamma har packat väskorna och smitit ner köttbullar (forbidden). Men den bästa är min norska collegebuddy som åkte fast med ett saltat lammlår. Men jag håller på den lite...

@sembl får dra sin chokladstory från Toronto nu i juli

Ja, flera gånger. Ett bra tag sedan nu då.. Massor av frågor och inspektion av väskorna.

Jag har några rövarhistorier om svenska förstagångsresenärer där mamma har packat väskorna och smitit ner köttbullar (forbidden). Men den bästa är min norska collegebuddy som åkte fast med ett saltat lammlår. Men jag håller på den lite...

@sembl får dra sin chokladstory från Toronto nu i juli

Försöker du säga att jag hade tur när jag hade flera kg Torrfisk (stockfisk) i bagaget

Förlåt att jag svarar - du brukar inte tycka om fakta.

Kaffe är inga som helst problem att ta med sig till USA. Däremot kan det hända att du åker på en secondary då det tydligen inte är helt ovanligt att man försöker maskera knark med kaffe.
Det har jag också sett i "Snuten i Hollywood" men är det verkligen så?

Försöker du säga att jag hade tur när jag hade flera kg Torrfisk (stockfisk) i bagaget

Ja...

Samtal på O'Hare ca 1995 med polaren som är bondeson från Norge.

USCBP: "Sir, what is this?"
Kompis: "A salted, and dried leg of lamb".
USCBP: "Sir, you are aware that it is illegal to enter the US with this"?
Kompis: "No I wasn't aware". (Editorial comment: liar, liar pants on fire) "Is there anything we can do?"
USCBP: "Occasionally we will allow this if we see a veterinarian has given the animal a clean bill of health."
Kompis: "Well, the last time I saw this sheep it looked ok, but I guess now it has a limp."

Som ni säkert fattade tyckte inte agenten detta var i närheten av roligt. Själv tycker jag det är jäkla kul och vilken mage att dra det skämtet i det läge

Last edited:
Ja...

Samtal på O'Hare ca 1995 med polaren som är bondeson från Norge.

USCBP: "Sir, what is this?"
Kompis: "A salted, and dried leg of lamb".
USCBP: "Sir, you are aware that it is illegal to enter the US with this"?
Kompis: "No I wasn't aware". (Editorial comment: liar, liar pants on fire) "Is there anything we can do".
USCBP: "Occasionally we will allow this if we see a veterinarian has given the animal a clean bill of health."
Kompis: "Well, the last time I say this sheep it looked ok, but I guess now it has a limp."

Som ni säkert fattade tyckte inte agenten detta var i närheten av roligt. Själv tycker jag det är jäkla kul och vilken mage att dra det skämtet i det läge
Hahaha, men tipset är alltså att inte skämta om att "koffein ger lika bra kickar för mig" i costums på IAH på torsdagmorgon? :)

Toppen