När jag var där så 2014 var den ungefär som en vanlig säkerhetskontroll på de internationella flighterna, med undantag för att personalen var beväpnad.Hur är säkerhetssituationen i Bogotá? Både en och annan textrad har skrivits om detta tänkte jag...
Trevlig rapport, precis som resan verkar vara!
Faktiskt väldigt bra. United har en jättegod IPAHur var fikat på en 19 år gammal 757 ?
Har läst på mycket om säkerhetsläget, blai senaste Lonely Planet som utkom häromdagen i pdf har en hel sida om vad man ska tänka på. Vi får se om jag vågar gå ut från hotelletHur är säkerhetssituationen i Bogotá? Både en och annan textrad har skrivits om detta tänkte jag...
Trevlig rapport, precis som resan verkar vara!
Det är relativt säkert där nu om man använder sunt förnuft. Militär och polis har rensat upp mycket i staden.
Känns faktiskt mer farligt i Malmö just nu. Inte kul med alla skjutningar och granater här.
När jag var där så 2014 var den ungefär som en vanlig säkerhetskontroll på de internationella flighterna, med undantag för att personalen var beväpnad.![]()
Trevlig rapport. Säkerheten i Colombia är överlag extremt dålig. Det är ett av de absolut farligaste länderna i världen. Men med sunt förnuft och rutin kommer man långt. Jag har aldrig haft problem där eller på annat håll i regionen. Ta i trä...... Man kan väl även säga att mörkertalet i regionen ang. "otrevlig" statistik som tex. mord, arbetslöshet, etc. är enormt.
Bogota har blivit mycket bättre de senaste åren. Har för mig att man (tillfälligt?) satte stopp för vapen på allmänna platser och att det gjorde skillnad. Så här säkert har det nog aldrig varit.
Ja, dom har ju nytt koncept sen 1 juli. Pratade lite med CC ombord och dom är jätteglada för att vara tillbaka i det gamla vanliga med servicen igen. Blir ju så mycket enklare. Gäller dock bara utanför nord- och centralamerika. Så från Stockholm och Oslo, ja gratis! Har fortfarande kvar möjligheten att köpa extra snacks och fika, men såg aldrig nån kortmaskin och nån som köpte. Jag tiggde till mig en snacksbox eftersom att det alternativ (kyckling eller veg) med kyckling var slut när dom kom till mig längst bak. Sen hittade dom en kyckling ändå, men jag fick behålla boxen. Tyckte att det var hög nivå på CC och att dom jobbade på fint. En steward skojja friskt med paxen "take the last newspaper or we never leave Oslo" hehe. Amerikanare som skämtar och är avslappnade är ju rent ut sagt asnice! Maten var väl iof inget man skriver hem om.Fick man ölen och glassen gratis på United?
Glömt svara dig! Jo det ser jag också fram emotJag ser fram emot avsnittet i denna reseberättelse när du ska passera genom tullen i USA på vägen hem igen och behöver förklara varför du först åkte två dagar till Kina för att sedan direkt dra iväg på en liten tripp till Colombia.
(Det hade ju givetvis varit ännu bättre om det varit en ren MR så att du stannat mindre än 24h i Colombia...)