Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Jag har flugit ett antal gånger med Emirates ARN-DXB-BKK ToR. Har fått rätt många erbjudanden om uppgradering av ett av de fyra benen. Tyvärr brukar denna uppgradering kosta nästan lika mycket som hela biljetten kostade. Det är också lite saftigt, har aldrig nappat.

Däremot har jag fått flera OpUps eller vad det nu var, vilket alltid är trevligt.

Försöker komma åt MyOffer på Lufthansa med en bokning i Premium Economy (boxningsklass N) men det går inte så bra. Någon som har erfarenheter av liknande. Känns som hemsidan loopar tillbaka till fel sorts upgrade (Milage and more).

Försöker komma åt MyOffer på Lufthansa med en bokning i Premium Economy (boxningsklass N) men det går inte så bra. Någon som har erfarenheter av liknande. Känns som hemsidan loopar tillbaka till fel sorts upgrade (Milage and more).

Har ungefär samma problem med en bokning med 5 personer i Premium Economy senare i sommar (FRA-MIA och JFK-FRA). Ingen möjlighet att uppgradera med MyOffer eller fast pris på long-haul-delarna av min bokning. Har mailat Lufthansa tidigare idag. Återkommer här om jag får något vettigt besked från dem.

Faktiskt exakt samma routing på min. FRA-JFK | MIA-FRA. Det står nåt suspekt i det finstilta för MyOffer att Lufthansa förbehåller sig rätten att öppna och stänga flighter för möjligheten.

LH hemsida:

Upgrade to Business Class on long-haul routes

LH-upgrade.png

Det ser ut som FRA-MIA och JFK-FRA inte finns med i listan. Undrar varför? :(

Summit, för i FAQ står det såhär:
Are ‘myOffer’ upgrades only available for certain destinations?
Upgrades are available for all long-haul flights
Känns som dom kört om sig själva lite här och inte har klart för sig vad det är för produkt dom faktiskt erbjuder :)

Ja, ibland har de det - har för mig att vi betalade 200 euro för economy to business till Maldiverna från Rom.

Er der nogen som har nyere erfaring med Aeroflot cash (eller miles) upgrades? Deres hjemmeside er forældede og ikke konsistente. Virker kun at være muligt for ekstremt dyre økonomiklasser som Y og S

Er der nogen som har nyere erfaring med Aeroflot cash (eller miles) upgrades? Deres hjemmeside er forældede og ikke konsistente. Virker kun at være muligt for ekstremt dyre økonomiklasser som Y og S
Det verkar som de erbjuder cash upgrade från Moskva till utvalda inrikesdestinaitoner i Ryssland.
Däremot får man inte: lounge access, extra bagage, extra miles vid cash upgrade.

Service Class Upgrade | Aeroflot

• Gilla
Reactions: pep
Man skal vogte sig, der er flere "luksus økonomi" produkter med SU:
PREMIUM-Comfort, PREMIUM-Economy, Comfort Class, Space+, Enhanced Comfort seats. De sidste to kategorier er de facto blot exit sæder der sælges for 50 EUR (longhaul). De første tre er de samme (?) og ganske glimrende produkter hvor maden kommer fra business class og der serveres med dug, stålbestik og glas lavet af.....glas

Toppen