Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Gjorde cash upgrade på SK945 Stockholm-Chicago igår från Y -> C efter att det inte blev någon CU. Kostade 3999 kr vilket var lite mer än jag räknat med. Brukar väl ligga på 2499 kr? Hur som helst var flyget rätt fullbokat, men vid incheckning la dom in en notis om att jag ville cash-uppgradera. 5 min senare kallade dom på mig från loungen och kunde genomföra uppgraderingen där. Tror det var sista tillgängliga platsen.

Lyckades även uppgradera Chicago-Atlanta i United Club Lounge på inrikesterminalen i ORD. Fanns en plats i F kvar som de erbjöd för 99 USD, vilket jag högg på direkt. Kul att prova domestic F för första gången, även om jag inte var jätteimponerd av vad som ingick i matväg (chips och jordnötter). Stolen var bra dock. De verkade även ställa ut biljetten på nytt i A-klass så blir förhoppningsvis lite mer poäng.

Lyckades även uppgradera Chicago-Atlanta i United Club Lounge på inrikesterminalen i ORD. Fanns en plats i F kvar som de erbjöd för 99 USD, vilket jag högg på direkt. Kul att prova domestic F för första gången, även om jag inte var jätteimponerd av vad som ingick i matväg (chips och jordnötter). Stolen var bra dock. De verkade även ställa ut biljetten på nytt i A-klass så blir förhoppningsvis lite mer poäng.

Räkna inte med några fler EB-poäng trots nyutställd United-biljett efter uppgradering. Har haft liknande erfarenheter men SAS menade att intjäning ska ske enligt ursprungsbiljetten när jag kontaktade dem...

Gjorde cash upgrade på SK945 Stockholm-Chicago igår från Y -> C efter att det inte blev någon CU. Kostade 3999 kr vilket var lite mer än jag räknat med. Brukar väl ligga på 2499 kr? Hur som helst var flyget rätt fullbokat, men vid incheckning la dom in en notis om att jag ville cash-uppgradera. 5 min senare kallade dom på mig från loungen och kunde genomföra uppgraderingen där. Tror det var sista tillgängliga platsen.

Räkna inte med några fler EB-poäng trots nyutställd United-biljett efter uppgradering. Har haft liknande erfarenheter men SAS menade att intjäning ska ske enligt ursprungsbiljetten när jag kontaktade dem...

Om jag minns rätt så får man poäng för den högre klassen om man krediterar till United, men inte annars.

• Gilla
Reactions: Gus

De har höjt priserna till 4000SEK för Y - > C

Åkte på samma grej då jag skulle till Hongkong första september, hade jag rest 31 Augusti så hade det kostat mindre :)
De gamla priserna gäller då det inte är affärsresenärer som reser, typ under sommaren. Under "högsäsong" så kostar det 4000sek Y -> C.
Antar att M - C går på 6000sek men har ingen aning eftersom att jag inte har kollat.

Bød ind på cash upgrades med MH her i denne måned da deres business tickets var afsindigt dyre. Bød 75 USD fra KUL til BKK. Offer not accepted. Bød 80 USD fra RGN til KUL. Offer honored! Man fik virkelig meget mere for disse slanter. Sad og nød alle retterne de havde med ombord. Loungerne i RGN var fuldt OK (frit valg mellem 2 forskellige). Mit råd: gå en lille smule højere end mindstebuddet...

@nih23 Kan bekräfta att det är 5999kr från M-C. Var iaf i februari när jag kollade ARN-EWR. Lite skillnad mot 4500kr som jag betalat tidigare...

ARN-HKG, från plus till business på påskdagen. 3000 kr, var mitt mentala max så jag accepterade det. Plusbiljetten låg runt 7 kkr vid köpet (jobbresa). Har för mig att lägsta budet låg runt 4 kkr på hemsidan, så det var inte att tänka på. Första gången i business med SAS på en interkontinental sträcka, helt ok upplevelse. Poängen gick till Krissflyer, men där hade jag inget för uppgraderingen. Men en god sömn kompenserade det:D

Toppen