Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Har ev. nämnts tidigare I tråden man kan ju isåfall bekräfta uppgiften

Flygplats: Arlanda (ARN)
Flygbolag: Thai
Rutt: Stockholm - Bangkok
Uppgradering: Economy - Premium Economy (osäker på rätt namn?) - Business
Pris: 900 USD per steg, dvs. 1800 USD Economy - Business

Tänkte testa hur mycket en uppgradering skulle kosta vs. bagageövervikt i economy. Reste med 25 kg baggage. Dock fick jag höra att en uppgradering med 900 USD inte skulle ge 30 kg fri baggagevikt, utan endast bättre sittplats..

Visade sig att hela flyget helt fullt i alla klasser, så förhandlingen slutade där.

Fick checka in 25 kg utan extra kostnad, vilket jag tycker var generöst..

I så fall har det blivit 10 USD billigare än förut.
http://www.businessclass.se/forum/f...-upgrade-cash-upgrade-traden-2.html#post31415

Flygplats: Chennai (MAA)
Flygbolag: Air India
Rutt: Chennai (MAA) -> Mumbai (BOM)
Uppgradering: Economy -> Business
Pris: 7350 INR

Flygplats: Seoul (ICN)
Flygbolag: Asiana (CZ)
Rutt: ICN - HKG
Uppgradering: Economy - Business
Pris: 252 EUR

Slog till eftersom jag var trött på ris och rå fisk efter en vecka i Korea + att jag alltid velat testa övervåningen på en 747:a.

Någon som har koll på hur det fungerar hos United, är sugen på att uppgradera LHR-ORD, ORD-GRU, GIG-IAH om priset är det rätta.
Har varit inne på min bokning på uniteds sida men där kan man bara köpa premium economy, inte business. Inte heller fått något i appen.
ORD-GRU har varit fullbokad i economy flera månader (alla platser seatade), antar att det blir väldigt många som kommer bumpas upp till economy extra.

Någon som har koll på hur det fungerar hos United, är sugen på att uppgradera LHR-ORD, ORD-GRU, GIG-IAH om priset är det rätta.
Har varit inne på min bokning på uniteds sida men där kan man bara köpa premium economy, inte business. Inte heller fått något i appen

Hej palmen!
Min erfarenhet, som är baserad på United inrikesflyg, är att jag i min bokning på uniteds hemsida kunde köpa uppgradering till economy extra (vilket jag gjorde för runt 70 USD enkel väg ORD-LAX), och även till Business för runt USD 1000 samma sträcka (vilket jag inte gjorde). Så i det fallet kunde man köpa cash upgrade till båda premiumalternativen. Men det kanske skiljer sig mellan inrikes och längre flygningar som de du ska på?

Det går att köpa premieum economy och det kostar 150-200$ ungefär på nattflygningarna till och från brasilien.
Kommer ju bli aegean "silver" när jag kommer till Chicago men det kommer ju inte vara registrerat, däremot på hemvägen borde det ha hunnits uppdaterats. Borde finnas rätt bra möjlighet att köpa en cash upgrade antingen i London eller i Chicago på resan till Brasilien, annars kommer de få uppgradera folk "gratis".

Får återkomma med utfall, har fönsterplats bokat och det vill jag inte släppa även om jag får flytta till economy extra.

Last edited:
Fick just ett erbjudande att uppgradera min resa med United från SFO-LAS för 100 USD.
Lite dyrt men planet var nästan hel fullbokat och jag fick en ny bokningsklass P istället för T så det blir dubbla poäng.

Vill minnas att det var nästan 400 USD för en Biz biljett när jag bokade min resa

Så nu sitter jag på 5E istället för 28A….

Fick just ett erbjudande att uppgradera min resa med United från SFO-LAS för 100 USD.
Lite dyrt men planet var nästan hel fullbokat och jag fick en ny bokningsklass P istället för T så det blir dubbla poäng.

Vill minnas att det var nästan 400 USD för en Biz biljett när jag bokade min resa

Är det United eller United Express? Jag åkte med United Express mellan IAD-ATL och ATL-ORD i somras och det var tyvärr ingen höjdare..

Vad jag har förstått så är det "riktig" United men jag har inga högre förväntningar om dem heller, i alla fall på såna kortsträckor.
Kände bara att det blir för stor kontrast mot LX flygningen till SFO att sätta sig längst bak på ett knök fullt plan… Det är ju dessutom en tjänsteresa så det tas ju inte ur egen ficka.

"BC syndome", grade X? :cool:

Toppen