Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

LX erbjuder LMU (last minute upgrade) Y till C från Shanghai för 800 CHF (ca 6600 SEK) vid överbokning.
Frågade inte vid incheckning eftersom jag redan var bokad i C, men såg passagerarmanifestet ombord.

Det var väldigt detaljerat med status, bokningsklass och vilket språk som pax ska tillltalas med.

På vissa stod det booking class Y (LMU) 800 CHF.

Erbjöds uppgradering på OS VIE-ARN för 119€. Med tanke på att jag redan beställt Do & Co mat och har loungetillgång bland annat så avstod jag. I och med att jag bara tjänade 125+bonus miles så hade eurona i praktiken gått till att köpa fler poäng.

Frågade TK i BKK vad en uppgrade från Eco till C skulle kosta till IST... 55K THB (ca 12K SEK) var svaret... Avstod då det var som att köpa en tur och retur i C ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Ok! Om man köpte den biljetten så fick man tillgång till Loungen också. Är det den där Menziz delen? ;) har inte stenkoll haha

David, hvordan gik det? Fik/købte du en upgrade? Hvor meget?

Etihad kunde inget göra då flygningen låg på en Airberlinbiljett.
Airberlin kunde bara uppgradera GOT-TXL-AUH-CTU och inte bara AUH-CTU. De skulle ha 16,000 SEK och jag tackade nej.

Skall jobba på cash upgrade på flygplatserna TXL och AUH istället...

Flygplats: Tokyo Narita
Flygbolag: Turkish Airlines
Rutt: Tokyo -> Istanbul
Uppgradering: Economy -> Economy Comfort Class
Pris: 250 EUR + biljetteringsavgift 4.200 JPY

Har ev. nämnts tidigare I tråden man kan ju isåfall bekräfta uppgiften

Flygplats: Arlanda (ARN)
Flygbolag: Thai
Rutt: Stockholm - Bangkok
Uppgradering: Economy - Premium Economy (osäker på rätt namn?) - Business
Pris: 900 USD per steg, dvs. 1800 USD Economy - Business

Tänkte testa hur mycket en uppgradering skulle kosta vs. bagageövervikt i economy. Reste med 25 kg baggage. Dock fick jag höra att en uppgradering med 900 USD inte skulle ge 30 kg fri baggagevikt, utan endast bättre sittplats..

Visade sig att hela flyget helt fullt i alla klasser, så förhandlingen slutade där.

Fick checka in 25 kg utan extra kostnad, vilket jag tycker var generöst..

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen