Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Någon som vet hur det är med Air New Zealand och cash upgrade?

Du kan köpa upgradering för både poäng eller cash! Air new zealand tillämpar att man kan göra cash-upgrade både på standby (standby har endast Gold Elite medlemmar i deras bonusprogram tillgång till) eller confirmed! Självklart är confirmed dyrare än standby men ger dig då en bekräftat uppgradering.

Sen om du är medlem i deras bonusprogram får du ju tillgång från Silvernivån en så kallad "Recognition Upgrade" vilket innebär mer eller mindre en uppgradering gratis per år "Complimentary Upgrade" som dom kallar det! Är du Gold Elite eller Gold får du då tillgång till 2 av dessa "gratis uppgraderingarna" även rabatt på cash upgrades (Gold Elite= 50%, Gold=30%, Silver=10%)

Vilken rutt har du med dom Groggman?

Last edited:
Ingen rutt bokat ännu, men håller på att planera Chinese National Holiday (Oktober) och Chinese New Year (Februari), då jag o familjen är lediga. Nya Zealand är ett alternativ och rutten PVG - Auckland, ev vidare till en söderhavsö. Är EBG så föredrar att åka med Star Alliance.
TACK för din info och hjälp :)

BA184 från EWR till LHR, bokad i CW erbjuden CW till F för US$800... Tackar nej till detta...Jag kollade vad det skulle kosta med alla kabinklasser:
WT till WT+ US$275
WT+ till CW US$600

Upptäcker att jag är 36 av 37 rangordnat CIV score av BAEC Gold på flighten :) Det finns typ 6 resenärer med CIV 97 på min flight :)

Jag flyger LH 457 LAX-FRA den 1 maj
Hur mycket kostar cash upgrade till respektive class från economy?

Jag flyger LH 457 LAX-FRA den 1 maj
Hur mycket kostar cash upgrade till respektive class från economy?

Från LAX vet jag inte men bland annat EWR och MIA har små digitala skärmar vid check-in med information om eventuell cash upgrade. Det är helt beroende på bokningssituation och priset justeras därefter, om upgrades krävs. Normalt erbjuds detta endast om någon klass är överbokad, annars gäller fare difference.

KLM ICN-AMS-1300$US och AMS-CPH-280$US vid OLCI för någon vecka sedan, tackade ja till bägge.. läst mycket att folk sover dåligt i stolarna på longhaul men med mina <170cm så sov jag hur bra som helst i vilket fall...lite saftigt kan tyckas och tyvärr inga poäng i C som nämnts i diverse trådar..

Någon som har koll på hur det ligger till med cash upgrade hos Etihad? Jag skall åka med dem AUH-CTU t/r nu i juli/augusti och är bokad i ekonomi...

Toppen