Att bli uppgraderad vid gaten är föga troligt då flyget startar numera från Buenos Aires, så är flyget överbokat har man redan bumpat upp folk. Tre dagar innan avgång var Y fullt men A och C ganska tomt. En dag före avgång när passagerare börjat checka in i Buenos Aires förändrades helt plötsligt alla kabiner. Economy blev halvtomt, A och C blev fullt. Fick berättat av en Argentinsk passagerare att en grupp av 7 män fått samma plats som andra passagerare så fem av dessa fick flyga i business, statuslösa var de också. Måste dock ge lite creds att jag och min sambo blev uppgraderade från Y till C från Arlanda, lite kul att jag fick någon annans plats och att den mannen var snabb att påtala till flygvärdinnorna att han minsann betalat för sin biljett och jag bara blivit uppgraderar, typ som att han ville få mi flyttad till Y igen. Slutade med fullt i C 13 passagerare varav 12 riktiga C platser då en svensk herre blivit framflyttad i sista sekund pga en äldre dam som inte ville sitta bredvid honom. Så en rad hade tre pax. Service OK, men Turkish airlines är fyllt av kaos.