Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Idag erbjöds SK ARN-EWR uppgraderingar från Extra till Business för 400USD (eller 20k EB-poäng). Flyget verkade helt fullbokat. Själv hade jag redan gjort motsvarande uppgradering via OT för 147e.

Såg på min frus bokning GOT-LHR i december att att utresan kan uppgraderas till CE för 700 kr per pers. Står att det är ett specialerbjudande som enbart gäller på manage my booking. Uppgradering på hemresan på söndagen skulle däremot gå på dryga 2000 kr per pers enlig info på manage my booking.

Jag kan bekräfta att de tre flygbolagen INTE erbjuder fastpris cash-upgrade från Beijing. (Det går att uppgradera genom att betala mellanskillnaden mellan ditt biljettpris och fullpris på högre kabinklass).

* Dragonair
* Cathay Pacific
* Singapore Airlines

Bangkok -> Beijing med SriLankan Airlines(UL): 140 USD eller motsvarande summa i THB.

Det bör ge 140 TP på British Airways Executive Club när SriLankan Airlines har blivit oneworld medlem.
Flygavstånd mellan Bangkok och Beijing är över 2.000 miles.

AMS-CPH med KLM --> 79 EUR från M till C.

AMS-GOT med KLM --> 49 EUR från M till C.

AMS-ARN med KLM --> 119 EUR från M till C.

ANA erbjuder Cash upgrade.
Förutsettning är dock att Economy class ska vara fullbokad på den dagen man flyger.

Notice for Customers on International Flights | International | ANA - Japan
ANA skrev:
· When Economy class on ANA International flights operated by ANA Group is fully booked at the airport, ANA may ask for volunteers at the time of check-in:
- among passengers booked and holding tickets on ANA Economy class fares,
- to board on Business class by additional payment of the following Upgrade Surcharge.
Japan=North America (incl. Hawaii), and Europe routes50,000yen/USD530/EUR360/GBP320
Japan=Bangkok, Singapore, Ho Chi Minh, Jakarta, Mumbai routes30,000yen/USD330
Japan=Taipei, Seoul, Manila routes15,000yen/USD160
Japan=China routes (incl. Hong Kong)25,000yen/USD260
* Miles will be accrued based on the ticket class

ANA Upgrade surcharge.jpg

Toppen