Senaste nytt

Byte av terminaler O´hare flygplatsen

Capa

Medlem
Jag gick rutten igår och kan bekräfta infon. G17 är kortast gångavstånd. Hållplatsen vid K20 har paus kring lunch. Akta skyltningen när du går emellan terminalerna 1-3. Det finns vissa skyltar som skickar dig ur säkerhetsområdet mot ATS tåget, men det är ganska lätt att hitta rätt om man följer rätt skylt.

Tog en 20 min totalt från Polaris loungen till gaten igår men jag hade tur att bussen kom ganska snabbt. Bussen från G17 gick direkt till T5 utan uppehåll.

Mobilt boarding kort i SAS appen funkade fint, jag hade inte fått papper från United för SAS sträckan även om bagaget gick vidare själv.

Hur lång tid bör man beräkna från Polarisloungen på T1 till T5 (airside med buss från T3 till T5)?
 

Capa

Medlem
Om jag ankommer med SAS till T5 och ska ta mig vidare på separat biljett med Delta från T2, går det att ta motsvarande airside bus åt andra hållet (Dvs från T5 till T3)?

Kan jag förtulla bagage och skicka det vidare airside? Har för mig att jag lyckats med det historiskt men har alltid gått ut landside och tagit tåget mellan terminalerna. Det brukar finnas ”bagagediskar” vid bagage claim där man kan skicka sitt bagage vidare utan att behöva släpa det mellan terminalerna.
 

Senator

Moderator
Om jag ankommer med SAS till T5 och ska ta mig vidare på separat biljett med Delta från T2, går det att ta motsvarande airside bus åt andra hållet (Dvs från T5 till T3)?

Kan jag förtulla bagage och skicka det vidare airside? Har för mig att jag lyckats med det historiskt men har alltid gått ut landside och tagit tåget mellan terminalerna. Det brukar finnas ”bagagediskar” vid bagage claim där man kan skicka sitt bagage vidare utan att behöva släpa det mellan terminalerna.

Två olika frågor:

Transfer av bagage från Bolag A till Bolag B görs vid T5 utanför tullen.

Eftersom du är per definition ”landside” när du klarerar tullen på T5 finns det logisk nog ingen ”airside” transfer mellan T5 och T3/T2/T1.
 

Capa

Medlem
Två olika frågor:

Transfer av bagage från Bolag A till Bolag B görs vid T5 utanför tullen.

Eftersom du är per definition ”landside” när du klarerar tullen på T5 finns det logisk nog ingen ”airside” transfer mellan T5 och T3/T2/T1.

Kanon, tack för klargörandet. Ska bli ”spännande” att testa de extrainsatta transferbussarna landside :)
 

airac

Medlem
Hur lång tid bör man beräkna från Polarisloungen på T1 till T5 (airside med buss från T3 till T5)?
Jag skrev lite slarvigt, det tog mig 20min från Polaris lounge till gate M13 i T5 men jag hade tur med att bussen gick bara några minuter efter jag kom till G17. Så räkna med 30 minuter för resan och planera inte att boarda sist (dvs ha lite marginal). Går man från Polaris 60 min innan planerad dörrstängning skulle jag känna mig lugn.

Det finns som skrevs tidigare ingen buss i motsatt riktning pga tullcirkusen.
 

Capa

Medlem
Jag skrev lite slarvigt, det tog mig 20min från Polaris lounge till gate M13 i T5 men jag hade tur med att bussen gick bara några minuter efter jag kom till G17. Så räkna med 30 minuter för resan och planera inte att boarda sist (dvs ha lite marginal). Går man från Polaris 60 min innan planerad dörrstängning skulle jag känna mig lugn.

Det finns som skrevs tidigare ingen buss i motsatt riktning pga tullcirkusen.

Ok. Hur långt innan avgångstid är ”planerad dörrstängning”? :). Ska jag gå 1h innan boarding påbörjas?
 

adhoc76

Medlem
Törs man hoppas på att renoveringen av transfertågen som ska vara klara ”fall 2019” i vart fall är klar till årsskiftet?
 

bhen

Medlem
Törs man hoppas på att renoveringen av transfertågen som ska vara klara ”fall 2019” i vart fall är klar till årsskiftet?

Det är väl svårt att säga :) men bussarna som ersätter tåget går tätt. Har tagit de flera gånger utan problem, med mindre du verkligen gillar tåg tror inte jag hade låtit det påverka resväg.
 
Toppen