Senaste nytt

Byggt en tjänst som samlar alla bokningar på ett ställe – söker testare!

Ku! Det är bara att köra igång, skapa ett konto så lägger jag till tid så du kan testa ordentligt. tack!

Kul initiativ! En fördel med (den till synes utdöende) appen TripIt är ju att den kan fungera som mellanlager för att få in flygbokningar automatiskt i Flighty, så man skulle ju önska att Ordo kunde fylla samma roll så småningom. Kan tänka mig att betatesta, men då helst utan att behöva betala i detta skede. Vill du samla in synpunkter här i forumet eller på annat stt?

Nu har jag lagt till att man kan markera resor för att slå ihop dem, kanske måste du tömma cachen i webbläsaen för att det skall slå igenom.. Testa gärna det. Är vidöppen för förslag om du har inspel på andra sätt att hantera resor som skall slås ihop.

På sikt är tanken att skapa en datumstyrd logik för hur resor skall fungera, den är ju rätt lättläst i de du delar, men tänker att det kan vara en idé att ha en lösning på plats från början.

Nu har jag lagt till att man kan markera resor för att slå ihop dem, kanske måste du tömma cachen i webbläsaen för att det skall slå igenom.. Testa gärna det. Är vidöppen för förslag om du har inspel på andra sätt att hantera resor som skall slås ihop.

På sikt är tanken att skapa en datumstyrd logik för hur resor skall fungera, den är ju rätt lättläst i de du delar, men tänker att det kan vara en idé att ha en lösning på plats från början.
Det är väl en av sakerna som ändå funkar hyfsat i Tripit, gissar att logiken är något i stil med flygresor & hotell kan skapa nya om de inte överlappar (då läggs de till befintlig resa) och övriga bokningar hamnar som "unfiled" (eller läggs till där de hör hemma).

Jag valde att slå ihop med "Copenhagen trip" eftersom LHR enbart är en mellanlandning men det är ju där jag reser ifrån så resan borde snarare heta "Cancun & Los Angeles Trip". Nu ligger också alla flighter med två gånger.
1770060226650.png

Jag vet, det är nästa grej. Det finns en inbyggd tjänst som sortera ut dubletter automatiskt. Nästa punkt på listan, gissar att den måste uppdateras med det här i åtanke.

Det är väl en av sakerna som ändå funkar hyfsat i Tripit, gissar att logiken är något i stil med flygresor & hotell kan skapa nya om de inte överlappar (då läggs de till befintlig resa) och övriga bokningar hamnar som "unfiled" (eller läggs till där de hör hemma).

Jag valde att slå ihop med "Copenhagen trip" eftersom LHR enbart är en mellanlandning men det är ju där jag reser ifrån så resan borde snarare heta "Cancun & Los Angeles Trip". Nu ligger också alla flighter med två gånger.
Visa bifogad bild 172406
Just det - om du klickar på din avatar när du är inne på en resa kan du välja att rensa dubletter.

Det är något som inte är korrekt med tiderna också, gissar tidszoner. LHR-CUN listas som 5h 55min och LAX-LHR som 18h 20min.
Sorteringen är inte heller helt rätt, parkeringen hamnar efter första flyget trots att parkeringen är listad 19:00 och flyget 21:40.

Det vore också bra om man tidslinjen var mer visuell med tydlig markering av olika typer och mer ihoptryckt info så man slipper scrolla så mycket, typ som TripIt (även om designen är lite oldschool så är den rätt praktisk).

Yes, hör dig. Jag kollar tider, det är ett ABER att få dem att bli rätt rakt över. Tänker att det logiska är att visa lokal tid där du landar. Vad gäller designen är det nästa grej. Den är, inte temporär, men öppen för förändring.

Toppen