Senaste nytt

Byggt en tjänst som samlar alla bokningar på ett ställe – söker testare!

Hej alla,

Sedan nyår har jag byggt Ordo.nu eftersom jag tycker TripIt tappat det helt. Samma princip i grunden, men förhoppningsvis bättre på sikt. Släppte den som beta idag, letar testare nu och gissar att här finns intresserade, insatta användare?

Du vidarebefordrar dina bokningsmail till [email protected]. Ett kombination av AI och regler plockar ut det viktiga (tider, bokningsnummer, adresser, what have you) och organiserar allt i en tydlig resplan.

Flyg, hotell, hyrbil, tåg, restauranger, konserter, luncher – allt bokningsmail går att skicka vidare till ordo. Det mesta blir faktiskt rätt, det är det som inte blir det som jag vill åt.

Tjänsten är i beta just nu och jag letar efter folk som vill testa och ge feedback. Speciellt intresserad av att höra från er som reser mycket och har åsikter om vad som saknas eller inte funkar.

Ni som hänger här har förmodligen testat TripIt och liknande – Ordo är mitt försök att göra något som fungerar utan att man behöver korrigera hälften av parsningen.

Skapa konto på ordo.nu, droppa ett svar, så lägger jag på en lång gratisperiod så att ni kan testa ordentligt. Till sist - den är i beta, så det kan bli fel.

/John

Attachments

• ordo17.png
    ordo17.png
    {memory} MB · Visningar: 102
En tjänst som behövs, ända sedan Check My Trip övergavs av Amadeus. Jag är nog ingen bra betatestare, men stort lycka till! Hoppas ni får till en smidig app.

Helt fantastisk med en sådan funktion
Hade ett försäkrgingsärede med Trygg Hansa efter ett en resa som blev inställd på grund av sjukdom, de skulle ha alla datumerna när bokningarna var gjorda, jag spar aldrig dessa tänker de har ju flygbolaget, hotellet o.s.v.

Fattar vad du menar. När jag har byggt den har jag matat in varenda bokning jag någonsin gjort, blir ett otippat bra sätt att komma ihåg var man varit och vad man gjort. Det är ju så sjukt enkelt att bara skicka vidare mailet?

Kul! Det behövs verkligen alternativ till TripIt. Jag testar gärna, har ungefär en utlandsresa per månad och även en del nätter inrikes. Lägger in allt i TripIt för att ha koll men det är väldigt mycket manuellt, den klarar inte parkering på CPH eller hotellbokningar på Scandic, även helt värdelös på restaurangbokningar.

Toppen