Senaste nytt

Byggt en tjänst som samlar alla bokningar på ett ställe – söker testare!

Tack för feedbacken! Båda problemen skall nu vara åtgärdade:

1. Barndubbletter – Systemet tar nu automatiskt bort dubbletter där samma person förekommer både med och utan "(BARN)"-suffix. Den mest kompletta posten (med säte/biljett) behålls.
  2. Versaler – Alla passagerarnamn normaliseras nu till "Title Case" vid import: "ANNA ANDERSSON" → "Anna Andersson"

Skicka gärna ett test-mail om du kan/vill testa?

Tack för bra initiativ och jag tror det kommer bli en bra tjänst så småningom. Just nu är det dock för mycket som saknas eller som buggar för att jag ens ska kunna försöka fortsätta lägga in en resa. Mycket är redan rapporterat och jag ser att ni är snabba på att åtgärda, så jag testar gärna igen lite längre fram.

Ett par punkter som jag inte tror har nämnts ännu
* Parkering med Swedavia hanterar inte klockslag, vilket gör att det bl.a. sorteras fel.
* Parkering
* Hotels.com hanteras inte klockslag för incheckning och utcheckning
* Saknar väderinformation som finns (fanns?) i tripit
* Saknar möjlighet att lägga till dokument som t.ex. PDF till respektive aktivitet
* Ta med hela namn på flygplatser i tillägg till IATA-koden
* Bilhyra med Autoeurope/Avis skapar två olika hyror. Här bör endast vouchern för Avis användas som underlag, och bekräftelsen från Autoeurope vara med som referens eller bilaga.
* Jag gillar Tripits tidsaxel bättre, där klockslag blir tydligare och kronologin bättre.
* Parkering och hotell behöver hanteras på samma sätt som flyg och hyrbil, så att incheckning och utcheckning kommer på respektive dagar och tider, inte bara när "aktiviteten" börjar.

Tack för bra initiativ och jag tror det kommer bli en bra tjänst så småningom. Just nu är det dock för mycket som saknas eller som buggar för att jag ens ska kunna försöka fortsätta lägga in en resa. Mycket är redan rapporterat och jag ser att ni är snabba på att åtgärda, så jag testar gärna igen lite längre fram.

Ett par punkter som jag inte tror har nämnts ännu
* Parkering med Swedavia hanterar inte klockslag, vilket gör att det bl.a. sorteras fel.
* Parkering
* Hotels.com hanteras inte klockslag för incheckning och utcheckning
* Saknar väderinformation som finns (fanns?) i tripit
* Saknar möjlighet att lägga till dokument som t.ex. PDF till respektive aktivitet
* Ta med hela namn på flygplatser i tillägg till IATA-koden
* Bilhyra med Autoeurope/Avis skapar två olika hyror. Här bör endast vouchern för Avis användas som underlag, och bekräftelsen från Autoeurope vara med som referens eller bilaga.
* Jag gillar Tripits tidsaxel bättre, där klockslag blir tydligare och kronologin bättre.
* Parkering och hotell behöver hanteras på samma sätt som flyg och hyrbil, så att incheckning och utcheckning kommer på respektive dagar och tider, inte bara när "aktiviteten" börjar.
Tack för bra poänger, tog med några av dem direkt och la andra på listan över sånt vi måste fundera på. Det finns en övergripande designidé som jag direkt lägger till dina tankar om kronologi och mängden scroll som krävs till. Andra åtgärdade vi direkt, som väder, PDF, vilken biluthyrare vi skall gå på och bättre namn på flygplatser. Nästa steg är att göra parkering bättre. Den har haft samma logik som hotell, men kräver uppenbart sin egen. Bra inspel. Feel free att testa när du känner för det igen.

Toppen