Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Helt enig, att ARN SAS guld är den klart bästa SAS loungen.
Enjoy while it lasts!

Den 1 oktober slås Guld ihop med "business" loungen.

Då kommer fullt betalade business class resenärer få njuta Bubbel och Sprit samtidigt som de trängs med guld resenärerna som också gästat i halva släkten.

Enjoy while it lasts!

Den 1 oktober slås Guld ihop med "business" loungen.

Då kommer fullt betalade business class resenärer få njuta Bubbel och Sprit samtidigt som de trängs med guld resenärerna som också gästat i halva släkten.
Vem tänker du att denne sammanslagning kommer bli negativ för? C-resenären eller statusresenärerna?

Vem tänker du att denne sammanslagning kommer bli negativ för? C-resenären eller statusresenärerna?
Guldloungen förvinner DET är väl negativt, för en del.

Jag ser bara fördelar dem detta, SAS borde gjort det för massor av år sedan. Det är en skam hur de har behandlat sina fullt betalande businessclass resenärer.

Något som SAS också håller med om när man läser motiveringen till sammanställningen;

"Vi har nöjet att kunna berätta att vi slår samman våra SAS Guld- och SAS-lounger. Utbudet av mat och dryck harmonieras för att återspegla den förstklassiga upplevelse som för närvarande är tillgänglig i våra Guld-lounger."

Guldloungen förvinner DET är väl negativt, för en del.

Jag ser bara fördelar dem detta, SAS borde gjort det för massor av år sedan. Det är en skam hur de har behandlat sina fullt betalande businessclass resenärer.

Något som SAS också håller med om när man läser motiveringen till sammanställningen;

"Vi har nöjet att kunna berätta att vi slår samman våra SAS Guld- och SAS-lounger. Utbudet av mat och dryck harmonieras för att återspegla den förstklassiga upplevelse som för närvarande är tillgänglig i våra Guld-lounger."
Kan du inte avslöja för oss andra vad skillnaderna kommer bli nu när du har full koll på hur mycket sämre utbudet kommer bli i loungen?

Vad säger att det inte blir ett lyft totalt för alla?

Majoriteten tycker nog att C-pax och statuspax ska skiljas på, jag är nog av åsikten att dom kanske är relativt likvärdiga.
Statuspax och folk som reste i plus ska definitivt differentieras, men resande i C har inget emot att dela med för jag TROR det kommer bli färre personer totalt på större yta nu.

Kommer ändå inte serveras champagne, då kan jag ta utbudet som finns nu fast med fler sittplatser och mindre trängsel.

Hej från SAS Gold Lounge by Mastercard, Arlanda flygplats.

Smockat!

IMG_7466.jpeg

IMG_7464.jpeg

Kan du inte avslöja för oss andra vad skillnaderna kommer bli nu när du har full koll på hur mycket sämre utbudet kommer bli i loungen?

Vad säger att det inte blir ett lyft totalt för alla?

Majoriteten tycker nog att C-pax och statuspax ska skiljas på, jag är nog av åsikten att dom kanske är relativt likvärdiga.
Statuspax och folk som reste i plus ska definitivt differentieras, men resande i C har inget emot att dela med för jag TROR det kommer bli färre personer totalt på större yta nu.

Kommer ändå inte serveras champagne, då kan jag ta utbudet som finns nu fast med fler sittplatser och mindre trängsel.
Sämre? Jag och SAS pratar om bättre!

Du kanske inte läste infon jag bifogade från SAS;

Kan det beror vilken allians man tillhör, Star verkar ha ”guld” och business lounger ex. Lufthansa gruppen har Senator och Business lounger Thai har för BusinessRoyal Silk Lounge och för guld Royal Orchid Lounge och där för har SAS två olika lounger med en liten skillnad i utbudet främst när det gäller alkoholen
Sky verkar bara en typ av lounge, för utom att det finns First på vissa destinationer.

Ovanstående är en gissning från min sida varför SAS gör ändringen.

Jag tycker de kan göra att lyft även med utbudet i guld loungen. Det finns ju iallafall stor potential.
Fast förbättringspotentialen för SAS loungen på GOT är ännu större.
Bättre matutbud och jämnare kvalitet.
Svenska sprit sorter. Fler viner. T.ex.

Toppen