Businessclass.se loungen 2022

• Thread starter Thread starter fcx
  • Start date Start date
bbe53c56-2d7c-4d35-b149-361122d4ca14-jpeg.134163

Nästintill tom Vinga lounge GOT…

God morgon från Pontus ARN T5, som idag har varmt kaffe. Om nån timme boardar jag BA771 till LHR, därefter blir det AA137 till LAX och imorgon United till LAS där jag inte varit på tre år (jag tror rentav flygplatsen hunnit byta namn sen sist).
20221009_060834-jpg.134168

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Hello från Cathay First LHR T3.

Första gången jag är här, och troligen sista på ett tag då jag inte kommer kvalificera till Finnair Plus Platinum som jag (likt många andra här, tror jag) matchade till för ett år sedan.

Restaurangdelen är riktigt trevlig, tar inte många minuter att få nylagad kantonesisk mat till bordet, och gott är det.

20221009_102948-jpg.134173

Good morning från United Club LAX T7.

Jag är i väldigt god tid på flygplatsen för avfärd till Las Vegas där några dagars jobbevenemang väntar. Kunde ändå inte sova så bestämde mig för att checka ut vid 6 och ta shuttlen.

Jag hade tänkt besöka Star Alliance-loungen på TBIT men jag har lite problem med en fot så vill gärna undvika att gå mer än nödvändigt. Å andra sidan var frukosten här alldeles utmärkt, utöver det vanliga beståndet även tacobetonat i form av salsa, guacamole, nån slags köttfärssås och riven ost.

Dessutom är ju terrassen här helt okej, samt att de har slutat att ta $5 för finölen (som man ju kan skylla på jetlag för att få dricka såhär dags).

//uploads.tapatalk-cdn.com/20221010/a80c0bdc39cd9792f75b9b39b7880f0b.jpg

Hälsningar från Palma de Mallorca (PMI) Sala VIP Formentor, som ligger vid gateområde D. Det finns tre lounger i Schengen-delen av PMI, alla PP, alla IB/BA-kontrakterade och alla Aena-drivna. Så jag antog att de borde vara rätt likvärdiga och valde den vid ”mitt” gateområde. För en PP-lounge överraskade de positivt med att ha många olika smårätter som självplock, även sådant som kanske inte är typisk tapas, som mini-varmkorv med bröd och spaghetti carbonara.

0b9c51de-56da-4fdc-a7cd-c87c4b27ebe0-jpeg.134194

3da4800f-9eeb-4c90-9f2a-e967420559e5-jpeg.134193

Tomas E skrev:Vilken av dem i vilken terminal? Det finns fem olika på MAD (T1, 2, 3, 4, 4S) med varsitt ”efternamn” utöver Sala VIP. Har bara besökt den på T4, som var OK för en PP-lounge men sämre än Iberias lounger, så det har inte blivit några återbesök.Klicka för att utvidga...
T2 Puerta Del Sol, bra dryckesutbud och färdigbredda mackor innan lunch.

Cathay First LHR T3:

17e2ff2a-2174-4a68-adbf-8f4813b8eada-jpeg.134203

Frukost

7b5ce0f3-0ac0-470d-9bb1-8b42f035dde7-jpeg.134204

cccca66a-8956-430d-94e8-87a0b4b35e49-jpeg.134205

a3318e37-6a5b-4451-a83c-3ad4ba785690-jpeg.134206

Tidig middag

British Airways Galleries First LHR T3:

c2581009-e838-4ad3-ac64-d98362dc2617-jpeg.134207

2cd898d9-21f7-4dc1-94cc-f20c91f33f6a-jpeg.134208

f7346fd7-8cc8-426c-b8e4-73ea9ee714cc-jpeg.134209

nissefalk skrev:Hej från United Polaris EWR helt klart värt att ta sig hit innan SAS flyget från Terminal B har bara handbagage så gick direkt till Terminal CKlicka för att utvidga...
Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?

Amex platinum Lounge to Go a la Espresso House CPH... maten var slut och fick ej substitueras med något annat. Så fick en kaffe och en flaska danskt vatten... Tjohej!

Golfkillen skrev:Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?Klicka för att utvidga...
Jag åkte bussen från C till B för någon vecka sedan. Frågade om den i repan till Polaris då det var första gången för mig där. Väldigt smidigt gick det!

Golfkillen skrev:Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?Klicka för att utvidga...
Bussen går nu. Den går tydligen inte hela dagen men den har kommit igång i god tid innan sas flighterna.

Däremot tar du enklast den bara åt ena hållet. Gå igenom säkerhetskontrollen i United terminalen, gå till polaris, och ta bussen över till internationella terminalen.

CJR skrev:Jag åkte bussen från C till B för någon vecka sedan. Frågade om den i repan till Polaris då det var första gången för mig där. Väldigt smidigt gick det!Klicka för att utvidga...
Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?

Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?

Golfkillen skrev:Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?Klicka för att utvidga...
Precis! Tåget till C och air-side buss tillbaka till B. Det finns skyltar i terminal C som hänvisar till bussen. Vet inte när den slutar gå dock.

Vet inte när SAS öppnar för check-in och bag-drop. Åkte själv med endast hand-baggage och var incheckad med boarding-pass på mobilen.

Golfkillen skrev:Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?Klicka för att utvidga...
Har du baggage kan det bli klurigare. De brukar väl öppna diskarna 3 timmar före eller så. Har man sena avgången kan man checka in vid de tidigare avgångarna, men du har ju en av de tidigare..

Har du inte incheckat baggage så brukar det funka med antingen appen eller en av maskinerna på plats.

mha321 skrev:Har du baggage kan det bli klurigare. De brukar väl öppna diskarna 3 timmar före eller så. Har man sena avgången kan man checka in vid de tidigare avgångarna, men du har ju en av de tidigare..Har du inte incheckat baggage så brukar det funka med antingen appen eller en av maskinerna på plats.Klicka för att utvidga...
Får bli att vi hänger på låset 1435 då och sen tar vi en vända till Polaris. Tack för er input!

Hej från SAS loungen på Landvetter. Idag blir det Austrian till Vien i business.

Första gången med Austrian för mig faktiskt.

Lounge maten smakar ok. Minestrone soppa och ostmacka, sallad och vitt vin till det.

93013b13-89f4-4fe4-935a-efaf7e0f430c-jpeg.134233

Back