Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?Hej från United Polaris EWR helt klart värt att ta sig hit innan SAS flyget från Terminal B har bara handbagage så gick direkt till Terminal C
![]()
![]()
Jag åkte bussen från C till B för någon vecka sedan. Frågade om den i repan till Polaris då det var första gången för mig där. Väldigt smidigt gick det!Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?
Bussen går nu. Den går tydligen inte hela dagen men den har kommit igång i god tid innan sas flighterna.Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?
Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?Jag åkte bussen från C till B för någon vecka sedan. Frågade om den i repan till Polaris då det var första gången för mig där. Väldigt smidigt gick det!
Precis! Tåget till C och air-side buss tillbaka till B. Det finns skyltar i terminal C som hänvisar till bussen. Vet inte när den slutar gå dock.Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?
Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?
Har du baggage kan det bli klurigare. De brukar väl öppna diskarna 3 timmar före eller så. Har man sena avgången kan man checka in vid de tidigare avgångarna, men du har ju en av de tidigare..Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?
Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?
Får bli att vi hänger på låset 1435 då och sen tar vi en vända till Polaris. Tack för er input!Har du baggage kan det bli klurigare. De brukar väl öppna diskarna 3 timmar före eller så. Har man sena avgången kan man checka in vid de tidigare avgångarna, men du har ju en av de tidigare..
Har du inte incheckat baggage så brukar det funka med antingen appen eller en av maskinerna på plats.