Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cathay First LHR T3:
17E2FF2A-2174-4A68-ADBF-8F4813B8EADA.jpeg

Frukost
7B5CE0F3-0AC0-470D-9BB1-8B42F035DDE7.jpeg
CCCCA66A-8956-430D-94E8-87A0B4B35E49.jpeg
A3318E37-6A5B-4451-A83C-3AD4BA785690.jpeg
Tidig middag

British Airways Galleries First LHR T3:
C2581009-E838-4AD3-AC64-D98362DC2617.jpeg
2CD898D9-21F7-4DC1-94CC-F20C91F33F6A.jpeg

F7346FD7-8CC8-426C-B8E4-73EA9EE714CC.jpeg

Hej från United Polaris EWR helt klart värt att ta sig hit innan SAS flyget från Terminal B har bara handbagage så gick direkt till Terminal C

123025-45c132702cd5fa29d554e5961ba2c8df.jpg

123026-422361a5f6bdcbc1812beb8e629dabed.jpg
Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?

Flyger SAS från EWR, måste man ta sig igenom två säkerhetskontroller för att komma till Polaris-loungen på EWR samt tillbaka igen till B-terminalen? Jag läste något om en buss som går airside mellan B och C och tillbaka igen, men att den inte gick då (var någon månad sedan). Hur ser det ut nu?
Jag åkte bussen från C till B för någon vecka sedan. Frågade om den i repan till Polaris då det var första gången för mig där. Väldigt smidigt gick det!

Bussen går nu. Den går tydligen inte hela dagen men den har kommit igång i god tid innan sas flighterna.

Däremot tar du enklast den bara åt ena hållet. Gå igenom säkerhetskontrollen i United terminalen, gå till polaris, och ta bussen över till internationella terminalen.

Jag åkte bussen från C till B för någon vecka sedan. Frågade om den i repan till Polaris då det var första gången för mig där. Väldigt smidigt gick det!
Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?

Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?

Ok, så gick att åka tillbaka? Så då får man checka in väskorna vid B och sen ta tåget till C? Och så går man igenom säkerhetskontrollen i C och efter lounge-besöket tar man bussen airside till B?

Edit: när öppnar SAS sin check in, dvs kan jag planera lunch i loungen även om flyget inte går förrän 1735?
Precis! Tåget till C och air-side buss tillbaka till B. Det finns skyltar i terminal C som hänvisar till bussen. Vet inte när den slutar gå dock.

Vet inte när SAS öppnar för check-in och bag-drop. Åkte själv med endast hand-baggage och var incheckad med boarding-pass på mobilen.

Har du baggage kan det bli klurigare. De brukar väl öppna diskarna 3 timmar före eller så. Har man sena avgången kan man checka in vid de tidigare avgångarna, men du har ju en av de tidigare..

Har du inte incheckat baggage så brukar det funka med antingen appen eller en av maskinerna på plats.

Har du baggage kan det bli klurigare. De brukar väl öppna diskarna 3 timmar före eller så. Har man sena avgången kan man checka in vid de tidigare avgångarna, men du har ju en av de tidigare..

Har du inte incheckat baggage så brukar det funka med antingen appen eller en av maskinerna på plats.
Får bli att vi hänger på låset 1435 då och sen tar vi en vända till Polaris. Tack för er input!

• Gilla
Reactions: CJR
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen