Von Wiffen
Medlem
Hej från Senator loungen på Frankfurt.
Kyckling wrap och kyckling med ostsås och ris samt en Weissbier.

Kyckling wrap och kyckling med ostsås och ris samt en Weissbier.
Kan tillägga att Priority Pass funkar i denna lounge som jag tyckte var helt okej vid mitt besök.Kommer man in där som EBG? Är snart på väg ut till flygplatsen.
Noterade det vid ingången. Har inget sådant (än).Kan tillägga att Priority Pass funkar i denna lounge som jag tyckte var helt okej vid mitt besök.
Om du använder status för att komma in i en lounge ska du i princip alltid visa boardingkortet också. I nästan samtliga fall behöver du ju bevisa att du har en flight med alliansen för att få nyttja din status, så om du bara visade ditt EBG är det inte så konstigt att du blev nekad tillgång först.Jag flyger Lufthansa. Dock endast billigaste biljett. Visade bara mitt EBG kort. Borde jag visat boardingkortet istället?
Ja, det låter helt rimligt såhär i efterhand. Tror det var för att jag hade boardingkortet i mobilen som låg lååångt ner i väskan, blev lite slö och tog fram kortet istället. Nästa gång vet jag bättreOm du använder status för att komma in i en lounge ska du i princip alltid visa boardingkortet också. I nästan samtliga fall behöver du ju bevisa att du har en flight med alliansen för att få nyttja din status, så om du bara visade ditt EBG är det inte så konstigt att du blev nekad tillgång först.