Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från Senator loungen på Frankfurt.
Kyckling wrap och kyckling med ostsås och ris samt en Weissbier.
1504549609735235181162.jpg

@sembl och jag är åter hos Admiralen i Austin. Tyvärr fick vi åter se varför man inte skall ha ryggsäck ombord ett flygplan ;) @sembl satt vid emergency exit och en passagerare med ryggsäck tog av sig ryggsäcken och slog till "disarm slides" funktionen, själva handtaget gick sönder. Så American fick tömma en hel A321 och nu sitter vi här.

Jag är ombokat till SFO via PHX, men inte SJC som jag skulle. Sembl får sova hos svärföräldrarna i Dallas.

Jag flyger Lufthansa. Dock endast billigaste biljett. Visade bara mitt EBG kort. Borde jag visat boardingkortet istället?
Om du använder status för att komma in i en lounge ska du i princip alltid visa boardingkortet också. I nästan samtliga fall behöver du ju bevisa att du har en flight med alliansen för att få nyttja din status, så om du bara visade ditt EBG är det inte så konstigt att du blev nekad tillgång först.

Om du använder status för att komma in i en lounge ska du i princip alltid visa boardingkortet också. I nästan samtliga fall behöver du ju bevisa att du har en flight med alliansen för att få nyttja din status, så om du bara visade ditt EBG är det inte så konstigt att du blev nekad tillgång först.
Ja, det låter helt rimligt såhär i efterhand. Tror det var för att jag hade boardingkortet i mobilen som låg lååångt ner i väskan, blev lite slö och tog fram kortet istället. Nästa gång vet jag bättre :)

Hälsningar från The Club at SJC som är den flygplatsdrivna loungen här i San Jose, CA. Kvinnan i repan var schysst med mig. Jag skall upp till Denver med United och vidare med Lufthansa därifrån. Normalt kommer man bara in med Lufthansa när man flyger direkt härifrån med Lufthansa. Men hon var trevlig och jag fick komma in. Trodde det fanns en United Club här, men det gör det inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen