Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häckar på T5 Gold Lounge inför avgång till Göteborg 20:30... Lite Cava i glaset.
Hästens är på besök här, men jag vågar inte prova med risk för att somna och missa planet.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Förvånad över bra frukost-utbud i United Club på terminal 7 LAX. Men efter att ha funderat lite insåg jag att jag aldrig flugit domestic från LAX -- antingen internationellt eller halvinternationellet (Kanada) varje gång. Ljus och trevlig lounge också, med mycket utrymme. Helt klart en av de bästa domestic united clubs jag besökt.

Nu väntar några timmar i internationellt konfigurerad 757 till IAD i Domestic First (det är ju åtminstone lite kompensation när man fick pallra sig upp vid 5) och sedan ett kort hopp upp till det kalla grannlandet i norr.

IMG_0238.JPG

Hej, hej från Lufthansa Senator på Newark.

Hallå från en tom Swiss Senator terminal E i Zurich. Vi hade en grym flygning i business från Arlanda. Flygvärdinnan frångick vagn-konceptet och delade ut brickor direkt från galley. Hon delade upp det så man fick det kalla först och sen kom hon ut med de varma alternativen på en bricka efter ett tag. Har flugit en hel del Swiss business senaste månaderna och det är första gången serveringen sker på detta sätt. Anledningen till resan är att fira min väns födelsedag och när jag i förbifarten nämnde detta tog hon fram två stycken flaskor champagne och ställde på mitt-bordet. "Please take well care of these" sa hon med ett leende. Det gjorde vi :). Sen ordnade hon en cellofan-påse fylld med Swiss-choklad som födelsedagspresent till min vän. Gissa om hon är fast vid att flyga business nu... Nu ska vi hänga med bartendern Ambrozia i whisky-baren innan vi lyfter mot Madrid om drygt två timmar.

THAI first class lounge i väntan på TG910 till Heathrow. Sitter och funderar på om man blir upphämtad och körd till gaten när det blir dags eller om jag måste gå dit själv?

• Gilla
Reactions: Gus
Hälsning från Apricot lounge på Ho Chi Minhs flygplats. Faktiskt rätt lugnt här. Helt ok utbud av mat och dryck tycker jag. Väntar på CX 764 som ska ta mig till Hong Kong. 20170311_182002.jpg

Här kommer nästa hälsning. Från The Bridge... softar. Väntar på CX 343, som ska ta mig till London Gatwick.
20170311_235400-1.jpg

Gamla air Canada loungen i Montreal var absolut inte dålig, men den uppdaterade är riktigt bra. Fortfarande trevlig utsikt, riktig var och en kock som lagar till något att mumsa på under den dryga timmen tills det blir Swiss business tillbaka till Europa.

9d42f28daaa426658499ce575837ed8c.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen