Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från SAS-loungen på Landvetter. Idag serveras det Ballerinakex (eller åtminstone en billigare variant av Ballerinakex). Det var längesedan jag såg i loungen. Måste vara satsningen på de egna loungerna, efter uppsägningen av tredjepartsloungerna i Europa, som nu slår igenom. Unnar mig ett extra kex. Yolo!

Hej från aurora loungen på terminal 2 arlanda. Sill har dom men ingen riktig snaps, gör det bästa av situationen och tar vodka i ett dricksglas. Skål på er.

20170314_124820.jpg

På väg norrut efter en vecka i Göteborg med både jobb och fritid.
Sitter i SAS-loungen på Landvetter i väntan på SK164 till ARN och intager Cava Faustino och tittar ut på "centralregnet".
Blir visst gate 14 idag...

Tillbaka på brottsplatsen, det har sina fördelar att byta på LHR då man får GF båda resorna.

20170314_172029.jpg 20170314_172429.jpg

Körde som vanligt gluten fritt på eftermiddagsflyget, vad du än säger @Tommy så slår det sconsen.

20170314_155158.jpg

Jag fullföljde även testet med idkorten vid passkontroll @doc och @IPC_Mataveri och man kommer in i UK med dom utan pass. Passkontrollanten föredrog dock pass men släppte in folk med eu idkort - iallafall några dagar till.....

Pit stop i SAS Gold-lounge på Arlanda T5 inför flyget till Kiruna...
Ska väl ta och hugga in på kycklingen strax.
Hästens säng är kvar här. Representanten måste dock ha slutat för dagen. 30 EB-poäng/100 kr hos Hästens alltså!

När jag skulle in i Senatorloungen på HAM idag räckte det inte att scanna boardingkortet, de ville även se det fysiska kortet. Gällde alla. När jag frågade varför sa de att det var order uppifrån. Undrar vad som kan ha föranlett detta?

HAM hör till de flygplatser där jag tycker att de alltid vill se det fysiska kortet också. En annan är ZRH. Har aldrig frågat varför utan lydigt tagit fram kortet.

När jag skulle in i Senatorloungen på HAM idag räckte det inte att scanna boardingkortet, de ville även se det fysiska kortet. Gällde alla. När jag frågade varför sa de att det var order uppifrån. Undrar vad som kan ha föranlett detta?

Vekar vara lite till och från med detta. Ibland är just personalen i Lufthansas lounger väldigt hårda med kontroll av själva FFP-kortet och ibland räcker med att ha korrekt status på boarding card.

Då vi besökte aktuellt lounge i början av februari behövdes inte kortet visas upp.

Vid närmare eftertanke så är det nog bara vid tillträde till Lufthansa och Swiss lounger jag har behövt visa ett fysiskt kort även om korrekt status framgår av boarding card.

United fick man ofta visa det förut, men det var länge sedan jag behövde göra det nu.

Swiss i Zurich i söndags fick jag frågan "What's your status with SAS? Platinum?" och när jag svarade "Diamond" fick jag tillbaka "Ah yes of course, do you need an internet code?". Inget behov av att visa kort, men det har jag behövt ett par andra gånger i just den loungen.

Känns som de kör lite stickprov?

Har för mig att man läste för något/några år sedan om att det gick att komma in med "gammal status" på kortet (EBG står kvar, men statusen har faktiskt gått ut) och att man gjorde någon punktinsants mot just det. Men jag tycker man får frågan lite då och då.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen