Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
HAM hör till de flygplatser där jag tycker att de alltid vill se det fysiska kortet också. En annan är ZRH. Har aldrig frågat varför utan lydigt tagit fram kortet.
Nja, har besökt Senatorloungen på HAM ett tjugotal ggr senaste året samt ett antal besök på MUC, FRA, BRE & LHR. Det här var första gången för mig...

United fick man ofta visa det förut, men det var länge sedan jag behövde göra det nu.

Swiss i Zurich i söndags fick jag frågan "What's your status with SAS? Platinum?" och när jag svarade "Diamond" fick jag tillbaka "Ah yes of course, do you need an internet code?". Inget behov av att visa kort, men det har jag behövt ett par andra gånger i just den loungen.

Känns som de kör lite stickprov?

Har för mig att man läste för något/några år sedan om att det gick att komma in med "gammal status" på kortet (EBG står kvar, men statusen har faktiskt gått ut) och att man gjorde någon punktinsants mot just det. Men jag tycker man får frågan lite då och då.

Tolkningen jag gjorde efter vad hon sa vad att detta var något nytt de infört efter order uppifrån. Kan dock som sagt varit någon typ av stickprov just idag. Eftersom jag är där så ofta och det aldrig hänt förut så reagerade jag på det.

Ska dit nästa vecka igen, spännande cliff hanger!

När jag skulle in i Senatorloungen på HAM idag räckte det inte att scanna boardingkortet, de ville även se det fysiska kortet. Gällde alla. När jag frågade varför sa de att det var order uppifrån. Undrar vad som kan ha föranlett detta?

Vad konstigt. Jag var där ungefär 17:30 och behövde inte visa kortet.

Hej från Unitedloungen på terminal 2 Heathrow. Efter läst om era eskapader så hade jag högt ställda förväntningar, och den är faktiskt riktigt bra. Väntar på sk1508 till Köpenhamn.

d01a5296e587f2bcd1d8e6a2677cf3e2.jpg

SAS T4 frukost !

6f336947fc83b59288c2dd1370044701.jpg

Fin morgon på Arlanda !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen