Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

doc

Medlem
Varma hälsningar från BA Concorde Bar på terminal 1 i Dubai. Väntar på BA 106 till London som går om 2 timmar. Mycket tid att fördriva alltså. Fortsatt trevlig helg!

66c57b579f07b86ee5db2c8ca091b12e.jpg
 

doc

Medlem
God morgon från BA Concorde Room på LHR T5. Funderar på att komponera en lista på varför jag aldrig skulle betala för BA First. Trots att jag landar så jag skulle hinna med den tidigare BA776 som också visar sig gå från B-gaterna där jag ankommit, så vägrar de flytta mig till den tidigare flighten utan hänvisar mig in till A-gaterna eftersom det skulle ta för lång tid att knappa på datorerna. ”Computer says no.” Efter en otroligt lång säkerhetskontrollskö med otrevliga kontrollanter i terminal 5A har jag nu äntligen ankommit Concorde Room. Någon Cabana och behandlingar kunde jag inte boka i förväg via You First, då det inte fanns något ledigt och inte heller på plats gick det ordna. Har i alla fall duschat med sälarna i de vanliga duschrummen och nu äter jag frukost. Förstaklassväntan i 2,5 timma till.

63978d0b1a7e516e1e6ff6636e7efca5.jpg
 

trekker

Medlem
Kommer man in där med Amex Platinum och vad ingår?
Ja du kommer in och kan gästa 2 tror jag. Det är fri bar och snacks, sen några event vissa tider. De har öppet idag samt fredag till söndag nästa helg. De tillåter dock bara 75 gäster samtidigt så du kan få köa för att komma in.
 

Rogbjo

Medlem
Ja du kommer in och kan gästa 2 tror jag. Det är fri bar och snacks, sen några event vissa tider. De har öppet idag samt fredag till söndag nästa helg. De tillåter dock bara 75 gäster samtidigt så du kan få köa för att komma in.
OK, vi åker på torsdag så det blir att testa den. Tack för info.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen