Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon från CPH SAS Gold. Nu bär det av mot Aten.
5cdb56589815ad7859655b5626029b0d.jpg

0eba40975f5a5e06f9bdc019777bce34.jpg

Hej från en helt tom Swiss Senator Terminal E i Zurich. Fantastiskt business-flygning från Stockholm (för att vara intra-europe såklart) hit. Två personer inklusive mig i C. Kabinpersonalen hälsade mig vid efternamn, vilket tyvärr blir lite roligt på franska (linge - tvättning/diskning), något som också kommenterades med glimten i ögat av personalen. Man hade tydligen bara lastat två frukosträtter och eftersom min medpassagerare hade högre status (jag är A3*G) fanns bara äggröre-alternativet kvar. Detta gjorde mig absolut ingenting eftersom äggröran i Swiss business brukar vara helt okej. Trots detta bad personalen om ursäkt flera gånger och vid ankomst fick jag ett presentpaket med tjugo stycken chokladpaket inslagna i cellofan och presentsnöre. Helt okej kompensation! Free flowing champagne från helflaska Duval Leroy. Ankomst till remote stand med egen business-buss.

Nu väntar Swiss Boeing 777 i business till Wien men först lite whisky-provning i loungen. Bra lördag!

Är han/hon HON eller Senator?
Kanske var lite otydlig, jag kände inte personen som reste med mig i C. Jag satt på 1A och han på 4C men märkte att pursern hälsade på honom speciellt vilket han inte gjorde med mig så antar att han hade högre status.

Häftigt med en B77W mellan Zurich och Wien :)
Ja verkligen! Jag reste delvis lite på test då jag är mycket lång och skulle se hur sätet fungerade för mig i fully-flat-position. Med facit i hand var det sådär tyvärr. Om man bullar upp med ordentligt med kuddar bakom ryggen/huvudet skulle det kanske gå.... Hopplöst det här med att vara så enormt lång. Hursomhelst bra flygning, bra service dock något stressat med en flygtid på cirka en timme.

Imorgon reser jag med vändande flyg, fast då på 4A vilket blir spännande att testa också

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen