Hej från Premier loungen Sukarno Hatta flygplatsen i Jakarta. Ska till Hong Kong med Cathay Business snart.
Grym separat checkin för business passagerare i Jakarta. Egen immigration utan kö sedan rätt in i Loungen.
Gjorde dock misstaget att gå vidare till Pura Indah loungen där utbudet var sämre och det var alldeles för varmt.
Jag gav bort min voucher där innan jag insåg detta.
Men som tur var kunde jag använda mitt diners club kort för att komma tillbaka till Premier loungen.
Har nu fått en kall öl som sitter bra efter detta.
Rutt idag
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Sas gold lounge i Köpenhamn. En hel del familjer börjar dyka upp. Idag är det SAS till Bryssel för att sedan hoppa över till Emirates med slutdestination Zanzibar för lite semester.
Har lite frukost på JAL First Class Lounge på Narita flygplatsen i Tokyo.
Den fjärde första klass flygningen med Japan Airlines på 6 veckor väntar.
Nu ska jag till Jakarta. Visa bifogad bild 45801Visa bifogad bild 45802
Kontrasterna blir stora när nästa besök är en Club.. I detta fall AA Admirals Club på Boston-Logan där vi inväntar en snabb flygning till Reagan National i DC.
Väldigt lugnt på Logan i kväll. Tog under 5min att checka in och komma till loungen. Här erbjuds två olika soppor och den vanliga snacksen. Fick också varsin premiumdrink så jag njuter av en Boston Lager efter 22 890 steg genom Bostons gator idag
God morgon från dnata lounge T1 på Singapore Changi. En vid ankomst så gott som tom lounge med bra frukostutbud och kaffebar. En follow up från snabbfrukosten på Conrad blev pannkakor.
Flyger idag tillbaka till Taipei via Hong Kong för ytterligare en natt på det nya Marriott som gav ett mycket bra första intryck häromdagen.
Btw, 22 698 steg var vad Singapores gator bjöd på igår.