Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från Turkish Airlines Lounge, Istanbul. Första turen med TK i C för min del - en lite blandad upplevelse i en packad A321 från Stockholm (utan de beryktade affärsklassfåtöljerna).

Edit: kan väl nämna att turen går vidare till Aqaba, okristligt sent!
Vi borde nästan ha en BC-hörna i den loungen, är ju alltid nån härifrån i den loungen :)

Dubai Businesslounge terminal 1 kallas visst det här stället. Ganska slitet ställe men vi sitter väl kvar här eftersom man inte är så alert så här dags på dagen. Snart boarding tillbaks till ADD där vi redan fått voucher till daghotell på Hilton eftersom vi har 16 timmars transfer där. Ett medvetet val så vi hinner ta en snabbtitt på Addis.

Tillbaka i Cloud9-loungen i Addis inför hemresan mot Arlanda. Får väl bli en kopp etiopiskt kaffe till så man håller sej vaken. Nu håller vi tummarna för att det blir en av Ethiopian Airlines nya 787-or med "fully flat".

Sydney First Class Lounge. Gott med lite champagne-frukost. Var tvungen att ta en tur innan mitt Emerald försvinner. Nu nyår i Queenstown.

Hongkong HKG Cathay Airways' Loungerne - laver lidt loungehopping i alle deres 4 lounger (har de flere?): The Cabin, The Pier, The Wing, and the Bridge. Jeg har 17 timer her inden kærren går til Hanoi med Dragonair, der selv på økonomi er et forbavsende positivt produkt og et lykkeligt gensyn efter jeg fløj med dem for 24 år siden (HKG-Kunming). Loungerne her er virkelig superbe efter min smag. Især design, interiør, og arrangement af mad og drikke er en fornøjelse i verdensklasse. Atmosfære er krydret med behagelig musik. Meget inspirerende miljø. The Bridge har en anden operatør end de 3 øvrige og giver et andet kick.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen