Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Då har man satt sig tillrätta i Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt!

Jag kom med Lufthansas morgonflygning från Stockholm. Vanligtvis har jag hört kabinpersonal eller piloterna förannonsera i de fall Remote stand är planerat, men denna gång sades ingenting och jag väntade mig därmed vanlig gate. När vi landat och taxat nästan hela vägen fram till terminalen, så svänger planet snabbt och skarpt 90 grader in mot Remote-parketing.
- Tre sekunder senare ser jag en Porche Cayenne ståendes några meter bort. Pulsen gick från 45-150 på 3 sekunder :)

Tidigare har jag testat First Class Terminal, och även First Class Lounge på vid A-delen. Jag passade på att fråga min förare om det fanns möjlighet att bli körd till B-piren för att besöka First Class Loungen där, vilken jag aldrig besökt. Till min glädje så var det inga problem alls. Lite jobb och en trevlig frukost senare frågade min lounge-värdinna hur jag hade tänkt mig dagen (eftersom mitt flyg till USA går först strax efter 17). Jag berättade att jag även tänkt besöka FCL på A-piren någon timme för att därefter ta mig till FCT för lunch och några timmars avkoppling innan avfärd.

Det var en väldigt trevlig värdinna jag hade. Hon berättade att jag gärna fick komma tillbaka dit till FCL-B senare, och att de även därifrån kunde köra mig direkt till min avgång (precis som från FCT, men ej från FCL-A).
- För mig har det, efter att ha följt alla fantastiska LH First-trådar här på BC, inte framgått att man får transport till planet även från FCL i B-piren!

Hur som helst; efter någon timme i FCL-B så bestämde jag mig för att traska bort mot FCL i A-piren. Mest för att sitta och kika på LH´s USA-avgångar som i rask takt pushar, taxar och lyfter ganska väl synligt från denna lounge (bland andra 3xA380 på raken: LAX, IAH, SFO och även MIA, men den missade jag).

Nu har jag efter en rask promenad gjort mig hemmastad i First Class Terminal, och jag har ca 5 timmar innan min boarding för flyget som ska ta mig till USA i eftermiddag.

Det är första gången jag fått möjlighet att testa alla tre Lufthansa First Loungerna i Frankfurt på en och samma dag, och sammanfattningsvis känns det som att jag fick ett ganska bra upplägg:
- Frukost i First Class Lounge - B-piren
- Avkoppling med fin utsikt över "plattan" i First Class Lounge - A-piren
- "Start på riktigt" nu i First Class Terminal.

Får se om jag tar mig ett bad, eller vad jag nu ska ta mig till de kommande 5 timmarna :)

Då har man ännu en gång satt sig tillrätta!
Denna gång i Lufthansa Senator Lounge på Washington Dulles.

Väldigt lugnt än så länge, kan ha att göra med att det är söndag (?). Men det börjar sakta men säkert fyllas på.
Första gången här för mig. Lite roligt att Lufthansa ordnat till en First Class-sektion av Loungen där det just nu bara är jag och en till lycklig tysk :)

Om en timme är det dags för boarding på min troligtvis sista flygning med Lufthansas B747-400 - den med First på övervåningen med tillhörande säng.

Förresten, för de som är nyfikna; vad hade jag för mig dessa fem timmar i First Class Terminal i fredags?
Kort:
- Ett avkopplande bad, en god eftermiddagsmåltid och en lite för kort Porsche-tur till min avgång ;)

Kort summering på United Club igår morse på ORD innan mitt flyg till IAD:
- Ödmjukt sagt så måste jag säga att jag tycker att denna Lounge har en ganska stor förbättringspotential.
Var där från 07:00-10:00 och det som serverades i matväg var sämre än det sämsta jag upplevt i något Europeiskt flygbolags lounger.
När jag satt där och tänkte på min tid före EBD/EBG så kom jag att tänka på Menzies-Loungerna på ARN.
Jag skulle säga att dessa Arlanda-Lounger framstår som lyxiga, framför de United Lounger jag besökt i USA (och övriga amerikanska flygbolags lounger förresten - förutom Virgin America).
- Snacka om differentieringsmöjlighet för de amerikanska flygbolagen :)

Boarding om en timme nu. Austrian´s B777 kom precis framför ögonen på mig.
Får mig att tänka på att jag verkligen uppskattar Lounger med utsikt :)

Får se om jag får möjlighet att återbesöka en av LH First Loungerna i Frankfurt imorgon, innan mitt morgonflyg till Stockholm.
// Allt för nu!

Edit: Bjuder på en bild från utresan!
IMG_6598.JPG

Last edited:
Då har man ännu en gång satt sig tillrätta!
Denna gång i Lufthansa Senator Lounge på Washington Dulles.

Väldigt lugnt än så länge, kan ha att göra med att det är söndag (?). Men det börjar sakta men säkert fyllas på.
Första gången här för mig. Lite roligt att Lufthansa ordnat till en First Class-sektion av Loungen där det just nu bara är jag och en till lycklig tysk :)

Om en timme är det dags för boarding på min troligtvis sista flygning med Lufthansas B747-400 - den med First på övervåningen med tillhörande säng.

Förresten, för de som är nyfikna; vad hade jag för mig dessa fem timmar i First Class Terminal i fredags?
Kort:
- Ett avkopplande bad, en god eftermiddagsmåltid och en lite för kort Porsche-tur till min avgång ;)

Kort summering på United Club igår morse på ORD innan mitt flyg till IAD:
- Ödmjukt sagt så måste jag säga att jag tycker att denna Lounge har en ganska stor förbättringspotential.
Var där från 07:00-10:00 och det som serverades i matväg var sämre än det sämsta jag upplevt i något Europeiskt flygbolags lounger.
När jag satt där och tänkte på min tid före EBD/EBG så kom jag att tänka på Menzies-Loungerna på ARN.
Jag skulle säga att dessa Arlanda-Lounger framstår som lyxiga, framför de United Lounger jag besökt i USA (och övriga amerikanska flygbolags lounger förresten - förutom Virgin America).
- Snacka om differentieringsmöjlighet för de amerikanska flygbolagen :)

Boarding om en timme nu. Austrian´s B777 kom precis framför ögonen på mig.
Får mig att tänka på att jag verkligen uppskattar Lounger med utsikt :)

Får se om jag får möjlighet att återbesöka en av LH First Loungerna i Frankfurt imorgon, innan mitt morgonflyg till Stockholm.
// Allt för nu!

Edit: Bjuder på en bild från utresan!
Visa bifogad bild 34379
Fantastiska bilder, de bästa jag sett på länge på forumet

SAS Gold på ARN T5. Så här lite folk har jag nog aldrig sett här inne. Max 10 pers. Är på väg till Barcelona via Frankfurt med Lufthansa.

Hej från Air Canada lounge på Heathrow T2. Loungehopping med blivande fru Joggi och vi har hunnit med champagne både i Unitedloungen (bäst bar) och loungen hos Singapore Airlines (god mat)!

Aspire AMS... Loungen Lika tråkig som vanligt, utan frukost! (Finns någon icke tilltalande yoghurt och sötsaker)

Kanske skulle åkt hem igår som planerat istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen