Vietnam Airlines Business Class (domestic T1) Lounge HANOI. Ikke helt paa niveau med
@flum men en god lounge med masser af mad, overvejende lokalt, og inclusive 3 retter varm mad plus 4 slags nudelsupper baseret paa raavarer (med friskt kød og grøntsager), 4 slags øl, 2 lokale vine, masser af juicer, et par enkelte spiritusser (lokale "cognac'er men relativt gode for dem af os som gider drikke stærk sprut).
Rygerne har det bedste rum, med et vindues panorama mod runways....I de nye terminaler er rygerummene dog trukket væk fra fronten.
Jeg rejser med LCC Vietjetair, men betaler 300,000 VND (14 dollars) op af lommen for adgang til alle loungerne. Det er ikke annonceret, ikke officielt, men staff er glade og deler, og operatøren af alle loungerne (NASCO) ved at det foregår. Herlig mulighed!
Jeg savner min lille rotte, har set den 2 gange tidligere her. En mindelse om, at vi er i en virkelig verden. Måske aspirerende til et nyt BC logo....

På den anden side er vi i gedens år her....
Vietnam fejrer idag sejren over USA i 1975. Det er meget stort, det er en national fridag, parkerne er pyntet op, alle er ude, glade og stolte. Undtagen de amerikanske turister, der kører "low key".....