Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en snabb tur in till S:t Eriksplan för att möta upp med @gdaily över en middag, så är jag nu i SAS Gold Lounge på ARN T4.
Avgång till Kiruna kl 21:10.
Sedan blir det att störta i säng för det blir minst en 12-timmarsdag på jobbet imorgon.
Tre Europaflyg på raken efter att ha landat med Cathay First i Milano är mer än nog...

Mitt nasta besok blir frukost i premium loungen i non schengen - jag kan nog satsa en hel del pengar pa att det blir..... Aggrora med mycket kryddor samt sma bratwurstar.

Edit: @nota bene frukosten imorse var INGET vidare heller.
Jag hamnar inte så ofta i den loungen längre (bor ju inte i UK nu), men förr var i alla fall maten lite mer till utbudet i longhaul/non-schengen-loungen. Låter inte särskilt kul om det är samma frukost jämt.

Maten (sallad med fetaost/tomat/gurka/melon och en ost och grönsakssoppa) är helt ätbar, framförallt salladen är ganska god. Men att äta detta till middag eller lunch 4 dagar på 6 dagar är inte särskilt skoj.

[Och nu blev det en openjaw ARN-HEL/TKU-HEL-ARN till nästa vecka så vi får se om de hinner byta ut käket!]

Jag hamnar inte så ofta i den loungen längre (bor ju inte i UK nu), men förr var i alla fall maten lite mer till utbudet i longhaul/non-schengen-loungen. Låter inte särskilt kul om det är samma frukost jämt.

Maten (sallad med fetaost/tomat/gurka/melon och en ost och grönsakssoppa) är helt ätbar, framförallt salladen är ganska god. Men att äta detta till middag eller lunch 4 dagar på 6 dagar är inte särskilt skoj.

[Och nu blev det en openjaw ARN-HEL/TKU-HEL-ARN till nästa vecka så vi får se om de hinner byta ut käket!]
Nu brukar jag iof inte vara i schengen loungen sa ofta kvallstid, men de ggr jag varit dar har det varit just namnda ostsallad - helt ok men kanske inte sa ofta som du ater den. Det ar iallafall battre an pa trettondagen da de tydligen inte tyckte de som reste den dagen skulle ha mat och de endast serverade jordnotter.

Nu brukar jag iof inte vara i schengen loungen sa ofta kvallstid, men de ggr jag varit dar har det varit just namnda ostsallad - helt ok men kanske inte sa ofta som du ater den. Det ar iallafall battre an pa trettondagen da de tydligen inte tyckte de som reste den dagen skulle ha mat och de endast serverade jordnotter.
Salladen har varit samma en längre tid, men soppa brukar varieras - har dock inte listat ut hur ofta. Har liksom inte legat på denna resefrekvens tidigare (mer 1-2 ggr/mån). Innan ombyggnation (och även efter?) fanns tidigare ett varmt alternativ (typ chili con carne med ris hände ofta), vilket är något jag saknar. Soppa är gott, men inte en huvudrätt!

Det där lät ju hemskt. Som när jag var där på nyårsdagen för något år sedan - väldigt tomt och ingenting att äta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen