Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från south galleries på London Heathrow terminal 5!
Väldigt mycket folk. Suttit här i tre timmar efter att ha kommit in från Dallas/Fort Worth och väntar på min flight till Göteborg.

I SAS Gold Lounge på T5 Arlanda. På väg till Maui via EWR och SFO.
Blir första gången att åka United long haul. Flyger economy, men fick åtminstone en plats längst fram i Economy Plus-delen av kabinen vid incheckning, så alltid något.

Har övernattning i San Francisco, och hade hoppats på att få väskan taggad hela vägen till OGG för att slippa bry mig om den och kunna åka raka vägen in till stan för middag, men systemet ville inte låta honom skriva ut en tagg med EWR/SFO/OGG på. Däremot kunde jag få en separat tagg med bara OGG på, så enligt instruktion ska jag sätta på den remsan när jag kommit fram till SFO och gå till bag drop där. Gör nog dock ett försök redan redan på EWR att se om de kan skriva ut en ny tagg åt mig där.

Fiskfrikadellerna är läskiga....
OT: Jeg har drømt og drømt om disse fiskefrikadeller, som alle elsker at hade. Alene af den grund vil det være synd om de forsvandt. Jeg har ledt og efter dem og håber inderligt at møde dem snart. Vi må bruge det til noget - måske kan de indgå i et BC.se slogan? Eller vi kunne rejse et nyt monument over SAS? Lave en lille elegant kopi som brystnål og uddele guldfrikadellen til årets profil her på BC.se? Tænk, hvis den forsvandt - så skulle man jo finde på noget andet som overtager førstepladsen i läskighed ? Indse det, verden ville være fattigere uden denne fiskefrikadelle. Måske kan man vænne sig til den, opbygge en vis fortrolighed og venskab. Og bruge den som reference når man skal teste andre tvivlsomme madudbud i loungen. En 0-reference...Rønnebærene er sure, som ræven sagde...

I Oslo loungen. Skapligt förvånad över att de plockat fram de mousserande vinet. Aldrig sett det här förut.

Ps jag valde maten innan drycken. Skål.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    786,1 KB · Visningar: 148
OT: Jeg har drømt og drømt om disse fiskefrikadeller, som alle elsker at hade. Alene af den grund vil det være synd om de forsvandt. Jeg har ledt og efter dem og håber inderligt at møde dem snart. Vi må bruge det til noget - måske kan de indgå i et BC.se slogan? Eller vi kunne rejse et nyt monument over SAS? Lave en lille elegant kopi som brystnål og uddele guldfrikadellen til årets profil her på BC.se? Tænk, hvis den forsvandt - så skulle man jo finde på noget andet som overtager førstepladsen i läskighed ? Indse det, verden ville være fattigere uden denne fiskefrikadelle. Måske kan man vænne sig til den, opbygge en vis fortrolighed og venskab. Og bruge den som reference når man skal teste andre tvivlsomme madudbud i loungen. En 0-reference...Rønnebærene er sure, som ræven sagde...
Om du vill kan jag buda över ett gäng fiskfrikadeller till dig i Vietnam. Sätter en hundring på att de alltjämt är i samma (läs: bedrövliga) skick vid ankomst till Vietnam som när jag skickar dem från Köpenhamn. Det ser nog konserveringsmedlerna till.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen