Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Äntligen fredag!
Jag sitter i Lufthansa Senator Lounge i Hamburg och njuter av en ask glass och fin solig dag med utsikt över plattan och landningsbanan.

Jag ska flyga hem till Stockholm med SAS men flighten är 35 minuter försenad enligt informationstavlan.
 

palmen

Moderator
Har de börjat med riktig champagne i ANA-loungen? Har för mig att det bara finns Cava (Freixenet, standardvarianten).
I Unitedloungen fanns det champagne sist jag var där. Iaf i First-delen, som jag antar att du var i...
Nope, inte first delen. Var inte direkt sugen på något då över huvud taget...
 

011430121

Medlem
Sitter i nästan tom SAS Guld Lounge på ARN på väg med SK 1415 till CPH och sedan med SK 581 till MAD.
1D på båda flygningarna.
Det är ingen variation på frukost utbudet numera , vart tog leverpastejen med gurkan vägen?
I övrigt var det "hur mycket folk som helst" på Arlanda idag, tack för Fast Track.
 

flum

Medlem
Sitter i Turkish lounge i Istanbul och håller med om att den är riktigt trevlig. Tonic utan gin så här på morgonkvisten sitter perfekt
 

palmen

Moderator
Silver Kris loungen i Sydney. Riktigt bra utbud, 6 sorters öl, 2 olika champagne, 12 olika soft drinks, 9 olika spritsorter, 2 röda och 3 vita viner, 5 olika varma rätter, desert, fruktfat, någon form av kaffemaskin. Utsikt över plattan och ett 50-tal fåtöljer.

Synd att de stänger om ca 15 minuter, får se vad NZ loungen har att erbjuda då.
 

pep

Medlem
Silver Kris loungen i Sydney. Riktigt bra utbud, 6 sorters öl, 2 olika champagne, 12 olika soft drinks, 9 olika spritsorter, 2 röda och 3 vita viner, 5 olika varma rätter, desert, fruktfat, någon form av kaffemaskin. Utsikt över plattan och ett 50-tal fåtöljer.

Synd att de stänger om ca 15 minuter, får se vad NZ loungen har att erbjuda då.
NZ-loungen er lige ved siden af. Også den er fantastisk i min optik: man har udsgt til 3 sider da loungen ender i en spids af glasfacader. Mad og drikke ligner det du beskriver fra Silverkris...
 

palmen

Moderator
NZ-loungen er lige ved siden af. Også den er fantastisk i min optik: man har udsgt til 3 sider da loungen ender i en spids af glasfacader. Mad og drikke ligner det du beskriver fra Silverkris...
Har flyttat till NZ loungen nu, ska utforska vad de har för utbud. Fördelen i silverkris loungen var att det fanns usb uttag vid elkontakten i bilden, enkelt att ladda telefonen då
 
Har de börjat med riktig champagne i ANA-loungen? Har för mig att det bara finns Cava (Freixenet, standardvarianten).
I Unitedloungen fanns det champagne sist jag var där. Iaf i First-delen, som jag antar att du var i...
For 14 dage siden var der ingen champagne i United Global First lounge, i ANA Suite Lounge var der Taittinger på is :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen