Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Har parkerat i United loungen på NRT. min flight TG641 är inställd, som tur är går TG643 1h senare som jag får åka med, lite kortare stopp i BKK bara och längre tid på NRT.

Tänkte bege mig till ANA loungen lite senare.
 
Har parkerat i United loungen på NRT. min flight TG641 är inställd, som tur är går TG643 1h senare som jag får åka med, lite kortare stopp i BKK bara och längre tid på NRT.

Tänkte bege mig till ANA loungen lite senare.
Det er jo nok for sent nu, men imho er ANA loungen meget bedre end United loungen.
 

kristerj

Medlem
Menzies lounge på GOT, väntar på flyg till Helsinki och sedan vidare till Budapest. Matutbudet har förbättrats, nu finns det köttbullar, pasta mm.
 
ANA loungen är bättre på allt förutom att man inte ser plattan vilket man gör från United loungen.

Sitter i Royal Silk loungen i Bangkok nu, har precis fått massage också. Ca 1,5h till boarding mot Sydney.
Nu kommer jeg i tanke om at jeg kun var i ANA Suite Lounge ( og her var der fin udsigt), ligger businessloungen nede?
 

palmen

Moderator
Nu kommer jeg i tanke om at jeg kun var i ANA Suite Lounge ( og her var der fin udsigt), ligger businessloungen nede?
Ja, business loungen ligger en våning ner och First loungen en våning upp från själva terminalen, finns inte ens fönster i business loungen, men de har en ölmaskin som lutar glaset åt dig och häller upp en öl, alltid lika roligt :)
 

Dr. Miles

Expert
ANA loungen är bättre på allt förutom att man inte ser plattan vilket man gör från United loungen.

Sitter i Royal Silk loungen i Bangkok nu, har precis fått massage också. Ca 1,5h till boarding mot Sydney.
Nu kommer jeg i tanke om at jeg kun var i ANA Suite Lounge ( og her var der fin udsigt), ligger businessloungen nede?
Ja, business loungen ligger en våning ner och First loungen en våning upp från själva terminalen, finns inte ens fönster i business loungen, men de har en ölmaskin som lutar glaset åt dig och häller upp en öl, alltid lika roligt :)

Det finns två ANA lounger i Tokyo Narita (och en till som inrikes lounge på landside). En på Satellite 4 vilket är som @palmen skriver, det finns inga fönster i Business longen.
Däremot ANA Business lounge på Satellite 5 är ovanför markplan och har stora fönster med utsikt mot plattan och huset som ligger mitt i landningsbanan.

IMG_2710.JPG
IMG_2712.JPG
 

rob74

Medlem
ANA loungen är bättre på allt förutom att man inte ser plattan vilket man gör från United loungen.

Har de börjat med riktig champagne i ANA-loungen? Har för mig att det bara finns Cava (Freixenet, standardvarianten).
I Unitedloungen fanns det champagne sist jag var där. Iaf i First-delen, som jag antar att du var i...
 

Dr. Miles

Expert
Är det i övrigt någon skillnad på loungerna i satellit 4 och 5 om man tänker på utbudet?
Utbudet är nog det samma. Ölserver, Noodle bar, Sake bar etc finns i båda lounger.

Det finns hemlig (nåja inte så hemlig) gång mellan Satellite 5 och Satellite 4. Det är mycket lugnare och smidigare att gå den vägen om din flight avgår från Satellite 4.
Screenshot20140829_3.png


Satellite 5 är närmare från immigration än Satellite 4 så jag använder ANA Business loungen på Satellite 5 numera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen