Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från A3-loungen i Aten. Tog mig hit via Köpenhamn i idel fullsmockade Plus-kabiner. Nu väntar A3 för första gången på ett par år, denna gång till Larnaca.

Den loungen tycker jag var jämförlig med BA loungen man fick använda förut som nu mera är borttagen tom. Vad tycker du?

Jag har inte besökt BA loungen du syftar på men jag tycker att Executive Lounge var klart godkänd. Lite skralt med matigheter men gott bröd, marmelad och många sorters ostar. Soppa fanns också och ett tillräckligt dryckesutbud. Alkoholhaltiga dricker var dock begränsade till två stycken per besökare. Antagligen en regel mer för att kunna hindra stordrickande irländare än att tillrättavisa den som ville ta en extra öl eller glas vin.

Hälsningar från SAS Lounge på ARN T4 i väntan på senare möte inne i stan. Nya fåtöljer är på plats! Borta är de gamla blåa med slappa textiler. 5 personer i loungen :)

Sitter i SAS Gold Lounge på ARN T5 med min kollega och väntar på SK1407 mot CPH.
Kommer befinna mig i loungen på CPH ett par timmar mellan ~16 och 18 innan vidare färd mot Shanghai PVG.

Då har vi landat i Galleries lounge på JFK på väg hem från en underbar semester på Maui. Vi åkte med AA:s nya 321 mellan LAX och JFK i business, en mycket trevlig upplevelse som det definitivt blir en reserapport på. Nu blir det upper deck på en 747 rill LHR för först gången, lyckade få de två sista platserna bredvid varandra på rad 63. Konnäsörerna här föredrar ju rad 64 men jag ser ändå fram emot nästa flight :)

Träffade ESSA på Arlanda T5 när jag var på väg till loungen.
Jag passade på att bjuda in henne till SAS Gold loungen. Det var kul med spontan träff. :)

Trevlig resa!

Tillbaka i A3-loungen i Aten efter ett par dagars nytta och nöje på Cypern. Kan konstatera att min SAS Plus-biljett Arlanda-Larnaca (bokad hos SAS) innebar affärsklass på A3-segmenten Aten-Larnaca-Aten, vilket för mig var en trevlig överraskning. Nu väntar SK778 mot Köpenhamn.

På väg hem från Madrid. Puerta del Sol loungen. Ingen vidare mat men här är lugnt & skönt. Undrar om jag träffar ngn BCare på milage run på planet...? Madrid verkar ju vara poppis för det. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen