Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just satt mig tillrätta i A3-loungen i Aten. Här har de något jag inte ens viste att jag saknade: brickor att bära mat och dryck på.

Brickor? Interessant. Jeg tror det er for at undgå at folk tager for meget med til bordene som så ikke bliver spist/drukket alligevel. Skal man bære alt i hånden begrænser det sig selv? Som på visse hoteller med buffet'er hvor man skal rende op og ned, da man dårligt kan have mere end et glas og en tallerken ad gangen. Ligesom når hotellerne kun lader ganske små glas stå fremme til morgen juicen. Jeg bliver arg over denne mangel på respekt af gæster for at spare lidt juice...

Brickor finns också bl a på ANA lounger i Japan.
Det är smidigt när man inte vill pendla mellan sin sittplats och köket fram och tillbaka flera gånger.

Bör tillägga att brickorna i A3-loungen är samma brickor som används för matservering ombord i ekonomiklass (med vaxat pappersunderlägg!), så det är inga mängder man får med sig. Passade dock perfekt till en kopp te, en drink och lite snax.

Hälsningar från SAS Gold Lounge Arlanda. Har BC-hörnan flyttats? Till litet nytt bord bredvid, där TVn stod förut? Eller kanske bara temporärt, nya möbleringen ej helt klart. Såg inte gästboken heller.

Just satt mig tillrätta i A3-loungen i Aten. Här har de något jag inte ens viste att jag saknade: brickor att bära mat och dryck på.

Finns även i AF's lounger på CDG. Har något vagt minne av att det även finns hos KLM i AMS, men där kan jag ha fel.

Finns även i AF's lounger på CDG. Har något vagt minne av att det även finns hos KLM i AMS, men där kan jag ha fel.

Det finns i varje fall större tallrikar där så att man på ett vettigt sätt kan lägga upp bröd, sallad och varm mat på samma fat och därmed slippa gå flera gånger.

Hälsningar från SAS Gold Lounge Arlanda. Har BC-hörnan flyttats? Till litet nytt bord bredvid, där TVn stod förut? Eller kanske bara temporärt, nya möbleringen ej helt klart. Såg inte gästboken heller.

Sitter i BC hörnan på ARN T5, verkar som sagt vara flyttad och ser inte heller gästboken.

Det finns i varje fall större tallrikar där så att man på ett vettigt sätt kan lägga upp bröd, sallad och varm mat på samma fat och därmed slippa gå flera gånger.

Sitter i BC hörnan på ARN T5, verkar som sagt vara flyttad och ser inte heller gästboken.

Tidigare snackades det om att flytta BC hörnan till runda bordet rakt längst in i loungen som hittas när man kommer från receptionen. Jag vet dock ej om det har flyttats.
983=14634-SCarn1.jpg

(Foto: Martin Björnström, ur Idag öppnar SAS uppfräschade Business Class lounge på Arlanda - BusinessClass.se)

Jag har lokaliserat gästboken. Den ligger i sin ensamhet i tysta avdelningen. Här sitter jag också i väntan på SK405.

Och i Eva Airs lounger i Taipei! Men idag är jag inte i Taiwan utan på en annan ö. En grön sådan.

Hälsningar från DAA Executive Lounge, Terminal 1 Dublin. Inväntar min flight till Oslo.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen