Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från SAS Gold Lounge Arlanda. Lugnt och skönt. Idag serveras fiskbullar, matig kycklingsallad, sallad och Thai-soppa. Helt ok!

Så ankommit till Oslo och slagit mig ned några meter från BC skylten inför tredje leget på MRresan idag, här är väntan cirka fyra timmar -;(

Här i guldloungen OSL hörs bara ett still prassel - jo det finns faktiskt nån som läser papperstidning också, det fylliga röda vinet från loungen i BCN sitter fortfarande kvar i smakminnet. Mot ARN först 20.15

I Gold serveras det vin på flaska, två röda två vita att välja på, Tuborg Gold öl på flaska, efter klockan 13.00 starksprit, starkvin i form av Port, större utbud av mat, jag tycker att det är skillnad. Numera upplever jag att det är färre personer i Business Loungen.

Business loungen haller i princip samma klass som Menzies, kanske till och med lagre med tanke pa att du kan dricka starksprit i Menzies och jag tycker dessutom salladen dar ar helt OK. Jag brukar dock alltid (sedan jag blev EBG) besoka guld loungen, enda gangen det blev business loungen var nar familjen var med for att utnuttja lekhornan (som dessutom kunde varit betydligt battre).

Vilken Menzies lounge jämför du med nu trekker? Den som ligger brevid SAS-loungerna ligger ljusår efter det mesta, inkl SAS Business lounge.

Ja det ahr du ju ratt i, den ar ju ganska kass. Jag tankte pa den som ligger bakom passkontrollen - valdigt skona stolar och hyfsad mat och dryck. Nu har jag iof inte varit dar pa over ett ar sa det kanske andrats?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen