Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
SAS Guld på ARN på väg med SK 1819 till LPA har fått blockat seat mellan mig och min pappa
Nästan alla mellan säten i Plus verkar vara blockade.

På Thai Royal First lounge i Bangkok.
Jag tänkte skriva en recension men denna lounge fanns inte med i listan.
Bra är det iallafall.
Har beställt in lite Royal Salute Whisky och lite kaffe.
Privat rum har jag också fått. image.jpg

God eftermiddag från Galleries First på London Heathrow T5. Efter afternoon tea på Browns Hotel väntar jag nu på BA782 till Stockholm. Blir ett glas skumpa nu.

På Thai Royal First lounge i Bangkok.
Jag tänkte skriva en recension men denna lounge fanns inte med i listan.
Bra är det iallafall.
Har beställt in lite Royal Salute Whisky och lite kaffe.
Privat rum har jag också fått.
Tittade in där dagen efter dig , men har numera ombaserat till SIN och njuter av tillvaron i SQ The Private Room.

Men en sak är säker, vart man än tar vägen och vad man än hittar på så har någon annan BC.se:are redan varit där och gjort samma sak :)

Nu mer champagne...

Royal Silk, Bangkok (D). Rätt lugnt här just nu, hade tidigare en trevlig konversation med en indisk kvinna i 65-årsåldern som verkligen led av FCS, hon tyckte det var lite obekvämt att Thai inte erbjuder First på rutten Bangkok-Bangalore dit hon skulle just ikväll. Annars reser hon uteslutande betald First runt halva jorden. Bosatt i Chicago men är delägare i familjens granitfabrik i Bangalore och reser i affärer till Europa och Asien, alla semestrar i First också. Intressant nog lägger hon ungefär hälften på BA och hälften på LH/LX, fick aldrig nåt riktigt bra svar på exakt varför. Ibland blev det Thai, United osv så liten övervikt för Star Alliance ändå kanske. Färgstark kvinna, verkligen! Kan inte låta bli att undra över hur stort resekontot är...

Däremot reser hon i eko om det är under två timmar, det var tydligen hennes gräns :)

Edit: När jag blygsamt meddelade att jag aldrig åkt betald First så log hon bara lite moderligt och sa "don't worry, you're still young" :)

Last edited:
SAS Gold Lounge CPH. Inväntar flyget till FRA för byte till ANA First till Tokyo. Det är premiär i firstkabinen. Fru Pixel ser också rätt nöjd ut över dagens resa. Hockeyn lär man hinna med i Frankfurt också.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen