Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget byggjobb så här dags i alla fall. Men tyst är det förstås inte om man jämför med SAS-loungerna som vi försynta nordbor frekventerar.:)

Sådär ja. Då har man hamnat i loungen i Istanbul som, för övrigt är är avbildad i min avatar.
Det här är lite av favoritlounge som sällan gör mej besviken. Mycket folk som vanligt men vi har hittat en bekväm plats där vi kan slappa tills planet till Bangkok går om ett par timmar. Dagens i-landsproblem: Ska man äta här eller vänta tills det blir middag på planet ?

Jag skulle äta i loungen och försöka att sova på planet när avgångstid är eftemidnatt och flygtiden är kort österut.

Jag skulle äta i loungen och försöka att sova på planet när avgångstid är eftemidnatt och flygtiden är kort österut.

Ja det blev så. Finns mycket gott att förtära här och även om maten på Turkish Airlines är förträfflig så är man ju inte så hungrig vid 2-tiden på natten.

Hälsningar från Galleries First på New York JFK terminal 7. Ska äta middag innan flyget för att maximera sömnen. Njuter av ett glas Laurent Perrier först.

Koru lounge i NAN på Fiji. Venter på NZ57 mod Auckland. Og 5 flighter mere før jeg lander i Nairobi. Lille, men hyggelig lounge, her. Velbesøgt. God NZ champagne. Fantastisk Beef Stew serveres - jeg har været der 3 gange.

Hälsning från Pudong, Lounge #77 . Det är första gången jag flyger på dagen från Shanghai och det är rätt fullt på flygplatsen. Passkontroll och security tog 40 min, vilket är mer än vad jag är van vid, som brukar ta nattflighterna härifrån. Denna "lounge" är också knökfull. Den var ju inte bra från början, men blir ju inte bättre när man inte hittar någonstans att sitta. Lyckades komma på lösenordet till Wifi spia-vip denna gång, så nu har man iaf wifi som fungerar.

Ska med SK998 till Köpenhamn som börjar boarding nu.

God morgon från Galleries First London Heathrow terminal 5. Efter en trevlig, men alldeles för kort flygning på upper deck har vi landat här. Nu väntar eggs Benedict innan BA 778 tar oss hem till Stockholm.

Godmorgon från en lugn BC-hörna på Arlanda T5.
Avgång med SK635 mot Frankfurt om ca 40 minuter för årets första jobbresa.

Hilsen fra Auckland - sidder i Emperor Lounge (via mit Diners Club Card). Mindre, beskeden lounge uden vinduer - men god atmosfaere, friskt personale, der goer meget for mig! Men kun faa gaester. 5 retter varm mad. Internet OK. No Airlane view. NZ "champagne" i miniflasker, godt med soda , oel og vin. 4 slags sprit er der ogsaa, men jeg skal jobbe lidt. Var for 2 timer siden i Koru Lounge som bruges af NZ, SQ og *A. Men da jeg har den naeste fligt i economy, ville de ikke give adgang medmindre jeg betalte 85 NZ dollar. Saa jeg gik en etage ned og slipper nu med 95 dkk paa mit Diners...("nominel fee")

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen