Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan rapportera att dessa nudlar har varit där även Måndag & Tisdag denna vecka :D

Inte illa, känns som att det går åt rätt håll i T4 även om det i absoluta tal inte är imponerande. , när jag började hänga där 2004, så fans det bara läsk, kaffe och någon enstaka gång nått att knapra på.

Just nu i Servair loungen i AMS för vidare befordran till GOT via CPH. Servair loungen är inte mycke o skriva hem om, rätt mycket folk idag och matutbudet får loungen i IKA att framstå som ett klar bättre alternativ. Var tvungen att tömma hela ryggan på allt innehåll i säkerhetskontrollen O som vanligt var den ju full med USB-minnen o hårdiskar samt massa skumma sladdar. Men det är ju fredag o jag är på väg hem igen så varför gnälla.

SAS Gold lounge ARN T5 i väntan på PRG-run del 2.

Fick en bra påminnelse om varför man INTE ska flyga på lördagar - det var smockfullt vid incheckningen så för ovanlighetens skull plockade jag ut mitt boardingkort i automat. Det var även ordentlig kö i fast track och givetvis en gigantisk familj där ingen hade någon som helst koll och tog evigheter på sig.

Nu sitter jag i Asiana Lounge på satellite terminal på Seoul Incheon flygplats och väntar på THAI flight till Bangkok.
Det är en liten mörk lounge med bibliotekstema. Utan utsikt mot plattan.

Jag tog pendeltåg från Seoul station och det tog ca 55 minuter. Med tanke på Express tåg tar 43 minuter och biljetterkostar mer än dubbelt, är pendeltåg ett prisvärt alternativ.

Tips.
Om man flyger ut från Seoul Incheon med Korean Air eller Asiana Airlines, ser det ut som om man kan checka in redan i Seoul station.

Sitter i ARN SK guld lounge och väntar på flyget till VCE för mitt första äkta mr :) Har skrivit i gästboken, och pennan fanns kvar denna gång! Får se om kangru också gör det idag... ;-)

Sitter på Munchen Non Schengen Senator Lounge med en kollega från Grekland. Dricker lite champagne och väntar på att flyga med Lufthansa LH718 till Busan.
Mycket folk här nu och det verkar bara bli fler. Men Champagnen är helt okay så vi har det bra!

See ya!

Menzies lounge på Arlanda terminal 2 på väg mot Singapore (med tre mellanlandingar...) för att vara med på en mässa där borta.

Passar också på att fly mediauppståndelsen. ;) För er som inte sett det är det en stor intervju med mig i Expressens söndagsbilaga idag om mitt jobb med BusinessClass.se som "professionell flygtestare".

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen