Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som nybakad EBG har jag nu testat SAS Gold-loungen (och BC-hörnan) på ARN för första gången.
Nu måste jag bara se till att plocka på mig en BC-tagg till väskan på vägen ut så jag inte känner mig som en inkräktare när jag sitter i denna hörna nästa gång. :)
(bara jag och en tysktalande herre som satt här just nu, så jag gissade att han inte kände till BC.se)
Var det kanske kris_moeller?

SAS lounchen, GOT. Kokt korv med bröd har jag aldrig sett förut, men det var gott tillsammans med rödvin....

Idag var det bra med Fast-track då det var nästan fullt i andra ledet. Men det känns fortfarande som att gå före i kön.

Har nu tagit mig ner till ZRH och Swiss Senators Lounge.
God mat här, men hade sett fram emot lite Mövenpick-glass innan flyget då jag läst att det skulle finnas en frys med sånt här. Är jag bara halvblind så att jag inte ser den eller har de slutat med det?

Har nu tagit mig ner till ZRH och Swiss Senators Lounge.
God mat här, men hade sett fram emot lite Mövenpick-glass innan flyget då jag läst att det skulle finnas en frys med sånt här. Är jag bara halvblind så att jag inte ser den eller har de slutat med det?

Jag såg ingen glassfrys när jag var där för en månad sedan...

Emirates Business Lounge, Terminal 3 Concourse A.

EK319 från Tokyo. Halvfullt plan. Enligt flygvärdinnan brukar denna flight alltid vara full. Sannolikt var det många som missade avgången då det var stora problem att ta sig till flygplatsen iom tyfonens framfart. Många tåg inställda (vilket Dr Miles nämnt i trafikstörningstråden) och för oss tog det över tre timmar mot den dryga timmen det borde tagit. Om drygt två timmar åker vi "hem" med EK157.

Goldair lounge Aten. Blåste väldigt mycket när vi skulle ta oss ifrån ön i morse så vi fick ta en tidigare färja till Pireaus vilket betydde att vi var på flygplatsen 6 timmar innan avgång.... Precis ätit en jättegod cesarsallad på Sofitel och nu blir det några timmar i loungen! Saknar att inte ha tillgång till Aegean lounge eller Lufthansa lounge, för de är så mycket roligare än denna. Ska med KLM1576 till Amsterdam o sen vidare mot gbg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen