Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
@senator Vilken flight ska du med? Jag ska dra ut till ARN strax. Ska med TK1796 kl 17:25 om jag minns rätt. På väg till PVG.

Äntligen lite semester! Haft en väldigt hektisk vecka på jobbet då jag fått jobba extra för två personer som haft semester. Sitter nu i Sas Business Lounge GOT med ett glas rosévin och lite rostbiff med ädelost. De verkar lägga ny asfalt på runway. Vid gate 16 står SE-DIR, även känd som Nora Viking till CPH. Får vänta några månader innan jag sätter min fot på denna :rolleyes: Har skrivit i gästboken och har mina taggar (totalt 3 bc.se-taggar på mig idag) väl synliga. Ska med SK515 till LHR och därefter vidare med Aegean i Business till Aten! :D

BusinessClass.se Loungen™ 2013

SL Cph. Kycklingspetten har tittat fram. Väntar på flyget till MLA via DUS.

I BC-hörnan på Scandinavian Lounge på ARN påväg till PVG via IST med TK1796. Skrev i gärstboken för första ggn faktiskt. :)

Kan ju nämna att det är galen kö på vänstra security och ingen alls på högra. Den vänstra gick bort till Sky City. Eftersom mitt TK E+ inte ger fast track tänkte jag chansa i Fast Track, men det behövdes inte. Det sköna är att jag blir EBG med denna resan, så nu klarar man ARN även i semestertider... ;)

Last edited:
Dricker Prosecco i Star Alliance Lounge LHR T1. Ätit lite grönsakssoppa o bolognese. Inte världens mest spännande lounge, men har ett bra utbud. Okej flygning med Sas hit. Blev debiterad för två flaskor vin trots att jag bara besställt en. Fick valet att få 60 kr tillbaka eller att få en flaska till. Tog en till och njöt mer av flygningen. Det fanns wifi ombord men fick det aldrig att fungera. Kanske ska skriva till Sas o försöka få lite kompensation för det. Transfer från T3 till T1 tog 20 min, vilket borde anses bra?

Nu skall jag försöka ta varannan vatten. Har ju trots allt en flygning i C som väntar ;)

CIP Lounge i Istanbul. TKs berömda... Det är ganska lugnt här inne. Gott om platser, inte ens kö till pizzorna, vilket jag nog aldrig varit med om tror jag. Jag gillar utbudet här, och oftast är det rätt ok de tider jag brukar vara här, men man märker ju ibland att TK delar ut guldkort med cornflakespaketen.

Flygningen hit var full, även i C. 2st manliga i C, vilket är skönt, då de oftast är bättre på att ge bra service. Maten var god, både förrätten och huvudrätten. Vinet fick jag först en fransk Merlot 2011, sen var den årgången slut och det blev samma fast 2012. 2011 smakade bättre fick jag för mig.

Snart väntar en natt till PVG i 3K, så jag kommer sova minst 8hr räknar jag med. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen