Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli intressant att höra. Jag var ju inte heller helt nöjd med min Emirates första klass upplevelse Hong Kong-Bangkok.

Det kommer en mer utförlig rapport men jag kan berätta att upplevelsen resulterade i ett klagobrev till Emirates bl.a. pga. att jag glömdes bort och inte hann slutföra måltiden innan landning. Deras Business class som jag flög på vägen tillbaka är jag dock mycket nöjd med. Effektiv men inte för stressad servering och trevlig personal. Hårdvaran både i F och C var jag mycket impad av.

Tillbaka till Lufthansa Senator Lounge på Munchen flygplats pga defekt dator på flygplanet.
Det blir ship change och det tar minst en halvtimme till innan vi får annat flygplan och lasta om bagagen. :(

Nu har jag kommit tillbaka till kalla Sverige.

Vid tullen är full house på denna lördag. Jag antar att de kollar gods/bagage från Iran Airs flight från Tehran.

Sitter på ett tomt övre plan i Exec lounge på JW Marriott i Hong Kong, varför alla sitter där nere vet jag inte, luktar jag illa? Tänkte så sakteliga ta mig ut till HK station, checka in och sedan bege mig ut till HKIA. Någon på plats i någon av *A-loungerna eller i behov av eskort in? :)

Det kommer en mer utförlig rapport men jag kan berätta att upplevelsen resulterade i ett klagobrev till Emirates bl.a. pga. att jag glömdes bort och inte hann slutföra måltiden innan landning. Deras Business class som jag flög på vägen tillbaka är jag dock mycket nöjd med. Effektiv men inte för stressad servering och trevlig personal. Hårdvaran både i F och C var jag mycket impad av.
Fy sjutton vad värdelöst! Jag har skrivit det förut i forumet, det är tur för Emirates att de har sviterna, duscharna och en hyfsad champagnesort för folk att imponeras över, för servicen är verkligen inte pålitlig.

Det där är under all kritik, det hade varit riktigt kasst i ekonomiklass, och nu pratar vi första klass. Hoppas du får en ursäkt och kompensation.

Sitter i loungen på T3 Domestic SYD och inväntar avgång mot ADL. Seat 4A är jag förärad med.

KAL Lounge i Concource A på ICN i väntan på CA132 mot PEK och sedan CA183 mot HND. Har bara 70 minuter i PEK, så hoppas att det inte blir några förseningar härifrån.

Sitter återigen i TK-loungen på IST. Tog och gick in i Turkiet och ut igen pga den extrema kön till transfer security. Hade tänkt att ta security-kön direkt till loungen men den öppnade inte förrän kl 6 och då gick guldkön snabbare än att vänta 10 minuter.

Vid 6-tiden var här ganska tomt men nu när klockan börjar närma sig 7 är det rätt fullt, precis som skrivits i annan tråd.

Kan ha varit ett exempel på TKs inkonsekventa service eller ett sparinitiativ för 2013 men inga amenity kits lämnades ut under flygningen HKG-IST i Comfort Class.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen