Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i Kempinskiloungen på JIB med en kopp kaffe i väntan på flyget till IST med TK.
Väl där tänkte jag försöka komma åt en dusch i loungen innan flyget till ARN ikväll.
Efter en veckas sporadiskt duschande i kallt saltvatten drömmer jag om det :)

Air Seychelles Salon Vallee de Mai på Mahe flygplats. Rutten SEZ-ADD-FRA via KRT, FRA-CPH-ARN känns lite avlägset just nu :p

Trevlig liten lounge med tanke på att Air Seychelles verkar bara ha 1 A330-200 som flyger internationellt :D

Då har jag slagit mig ner i SAS Business på GOT i väntan på SK515 till LHR. Jösses vilken förändring utrikes har fått sedan jag var här senast i September!

Noterar för övrigt glatt att min UA*S-status som jag tappade vid årsskiftet inte verkar gå ur systemet förrän slutet av månaden.

Last edited:
Chillar i GOT... Såg någon med Bc taf i säkerhetskontrollen, men för trött för att prata osv.
Kom hi t(GOT) igår kväll från NRT via en 6 timmars väntan i CPH... nu boarding igen mot CPH och sedan GVA... Är fu**ing stendöd...... :D

Så var man EBG.
Jag har varit på jakt efter dusch i på HKG.
Tänkte att allt finns ju i SQ SilverKris Loungen vid Gate 15.
Och mycket fanns inkl. Champagne och massor av mat och VSOP Remy Martin Cognac Bl.a.
Men Ingen dusch.
Så det fick bli United Club vid gate 60 men lång kö där.
Så de ringde till Thai loungen i närheten och där var det ledigt.
Det andra utbudet i Thai Loungen är dock mycket sämre än SQ.
Med ok ändå.
Ska med Turkish planet till Istanbul.

Vad tyckte du om loungen? Jag var positivt överraskad med tanke på vilket flygbolag som driver loungen.
Jag hade sökt här på forumet om vilken (Star Alliance) first-lounge i HKG som verkade ha bäst renommé och det entydiga svaret var Uniteds lounge. Av det skälet var jag kanske inte lika positivt överraskad som du eftersom jag redan hade höga förhoppningar.
Mycket trevlig lounge, dugligt utbud på mat och en - enligt mig - perfekt avvägd á la carte-meny att välja från. Champagne som sig bör och även vinerna såg trevliga ut (testade dem aldrig dock).
Trevlig utsikt och gott om sittplatser i bra stolar. När Uniteds avgång hade lämnat var jag den enda gästen i loungen.
Så här ser mango-salladen ut.
588.jpg

Last edited:
BusinessClass.se Loungen™ 2013

Sitter på någon usel ET Lounge i ADD och väntar på LH599 via KRT till FRA. Den goda nyheten är att kvällens flight är 2-kabin service men med en 3-kabin A340-300. Som SEN fick jag boka plats i den främre F kabinen redan när jag bokade så jag sitter på 1A :) Har försökt boka om flickvän med dotter igår till affärsklass men då var det fullt på planet så nu hoppas vi på OpUP rakt in i F kabinen för tjejerna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen