Årets första flygtur, ARN-FRA-ARN börjar i dag, i loungen T5 vid 8.15 tiden och då, om möjligt, i BC hörnan. I dag i en grå kostym.
Det är ju bra om vi kan ge några igenkänningstecken då vi skriver att vi är i loungen så blir det ju möjligt att hitta varandra, typ grå kostym eller Nejlika i knapphålet...
Hälsningar från Salon Vallée de Mai, SEZ. Njuter av en kall SeyBrew Lager i väntan på ET878 mot ADD, där det ryktas kunna bli businessclass.se-träff ikväll igen!
Executive Lounge på Hilton Addis Ababa. Inte så dåligt hotell som jag hade väntat. Visserligen har jag bott på vandrarhem med fräschare möbler, men jag fick en uppgradering till Executive Room som trots den gamla inredningen var rent, tyst och mysigt. Sängen var skön och jag kunde utan svårighet sova in mina missade sömntimmar från morgonens okristliga avgång från DXB. Om drygt en timme bär det av mot flygplatsen för att borda ET714 till Arlanda, och förhoppningsvis i sällskap med en viss BC medlem och tillhörande fru
På plats i ADD efter en skön C-klassflight från SEZ. Kaptenen förhandlade enligt egen utsago till sig en genväg över södra Somalia som visst förkortade flygtiden med en timme. Jonas C: sitter nu i Cloude Nine Lounge, som tycks vara den fräschaste av de tre ET-lounger som av någon anledning ligger tätt intill varandra här i terminal 2. Välkommen förbi!