Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter själv i Thai loungen i BKK. Den som är nära C armen. Väntar på avgång till BNE på det magiska klockslaget 2359. BC taggad på gul Red Oxx väska

rusade och kollade i båda loungerna vid C piren men ingen ACervin men sprit finns det. Alltid något.

Just nu med en nyblandad GT :cool:

KOnstigt sitter nära kaffet och vattnet vid en av utgångarna. Mittemot mig sitter en man i shorts med jordnötter och Schweppes. Kan det vara gin i den?

Aha då satt du ju i stora loungen. O jag rusade bort o kollade båda vid C-piren. Ja ja vi gör ett nytt försök en annan gång.

Edit:// Jag kortbyxor aldrig på en flygplats det går fet bort. Däremot nästan alltid en GT :p Och när det var som mest spännande o få till en miniträff så började det trådlösa strula.

Last edited:
Haha, jag har suttit där så många gånger och inte upptäckt duscharna. :) Sitter du i First Class delen eller i Businessdelen? Vill man komma åt FB måste man köra ett VPN. Dock har de blockat PPTP, så man måste ha något annat, exemeplvis OpenVPN eller L2TP.

Är ssh blockerat?

I kina körde jag ssh och tunnla allt vi det när jag var där.

Ssh funkar utmärkt. Pptp också, men inte på flygplatsen. Tror det är deras NAT-lösning som ställer till det, inte ett aktivt val.

Edit: kan iofs inte svära på att SSH funkar på flygplatsen. Inte testat vad jag kan minnas. Brukar köra ett L2TP-VPN via Hongkong på flygplatsen.

Last edited:
Aha då satt du ju i stora loungen. O jag rusade bort o kollade båda vid C-piren. Ja ja vi gör ett nytt försök en annan gång.

Edit:// Jag kortbyxor aldrig på en flygplats det går fet bort. Däremot nästan alltid en GT :p Och när det var som mest spännande o få till en miniträff så började det trådlösa strula.

Helt riktigt mitt fel. Jag var loungeförvirrad. Jag satt i den stora avlånga loungen som inte ligger i C armen men hyggligt nära. Jag tänkte springa in i C arm loungen men boardingen började tidigt på grund av att vi bussades till flyget. Håller med, aldrig kortbyxor på flyget. Bättre lycka nästa gång. Hittills har jag bara stött på en BCare under de senaste 2 åren. Sällsynta typer.

Är på Lufthansa FCT i Frankfurt för första gången.
Ganska mycket folk kanske 30 pers.
Mycket gott i frukostbuffen.
Jag blev lite orolig när jag inte fick tillbaka passet men det ska man visst få tillbaka i immigrationen.
Igår fanns det 7 lediga första klass säten till Osaka.
Kanske jag får hela övervåningen på deras B747-400 för mig själv.:)

Efter frukosten och lite surfande har jag nu provat cigarr loungen.
Jag valde en Williger Robusto tror jag.
Den var också gratis.:)
Till det valde bartendern ut en Rom som kom i Konjaks glas. Rom Zakapa eller något sånt.
Mycket god.:)
image.jpg

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen